گفتگو با قربانیان جنسی؛ در حرم‌سرای قذافی چه می‌گذشت؟

© AFP 2023 / Joel Sagetگفتگو با قربانیان جنسی؛ در حرم‌سرای قذافی چه می‌گذشت؟
گفتگو با قربانیان جنسی؛ در حرم‌سرای قذافی چه می‌گذشت؟ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.04.2021
عضو شوید
کتاب «حرم‌سرای قذافی» که به داستان زندگی شخصی رهبر سابق لیبیا می‌پردازد، روایت‌هایی تکاندهنده از زندگی او منتشر کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از سلام وطندار، این کتاب اثر آنیک کوژان، خبرنگار جنگ و روزنامه‌نگار فرانسوی ‌است که در آن با قربانیان، کارشناسان و افراد صاحب نفوذ زمان حکومت معمرالقذافی، پس از کشته شدن وی گفت‌وگو شده است.

در بخش‌هایی از این کتاب به برخورد قذافی با زنان اشاره شده و گفتگوهایی با افرادی که قربانی جنسی وی بوده اند نیز انجام شده است.

در نخستین بخش این کتاب روایت زند‌گی ثریا، دختر ۱۵ ساله‌یی که قربانی تجاوز جنسی قذافی شده است، توجه خواننده را به خود جلب می‌کند. ثریا پس از آن که رهبر لیبیا از مکتب ‌شان بازدید کرد، ربوده شد و به حرم‌سرا منتقل شد. ثریا می‌گوید از زمان ورود به حرم‌سرا دیگر نتوانسته به زنده‌گی عادی‌اش برگردد.

ثریا می‌گوید که قذافی در نخستین دیدار قصد داشته است به وی تجاوز کند و پس از مخالفت، از سوی قذافی برای تنبیه به رییس حرم‌سرا سپرده شده است.

«قذافی روی تخت دراز کشیده بود و سعی در تجاوز به من داشت. زمانی که با او مجادله کردم مرا برای تنبیه به دست رئیس حرم‌سرای خود سپرد. جرأت نگاه‌کردن در چشمانش را نداشتم. قذافی گفت نترس، من پدر، برادر و معشوقۀ تو هستم. من نقش تمامی این افراد را برای تو ایفا خواهم کرد. تو باید برای همیشه در کنار من بوده و با من زنده‌گی کنی! من در اسارت قذافی بودم. زندانی‌اش بودم و او زندان‌بانم بود».

به نقل از این کتاب قذافی ده‌ها بردۀ جنسی داشت که از انان در سفرها و مراسم خارجی به عنوان محافظ استفاده می‌کرد. محافظان زن قذافی فنون نظامی را بلد نبودند اما تاکتیک‌هایی به آنان آموخته می‌شد تا مشکوک به نظر نرسند و طوری رفتار کنند که گویا محافظ واقعی اند.

زنانی به نام‌های لیلا، خدیجه و دیگران نیز جز کسانی بودند که با ترفندهای مختلف به دام قذافی افتاده بودند. در این کتاب با آنان گفتگو شده است. در این کتاب گفته شده که قذافی به زنان رییس جمهوران دیگر کشورهای افریقایی نیز علاقمند بود و به زنان فرماندهان نظامی‌اش نیز رحم نمی‌کرد و آن‌ها را با هدایای گران‌بها و عجیب به حرم‌سرای خود فرا می‌خواند.

بر پایۀ کتاب حرم‌سرای قذافی، سفیه، همسر قذافی در ساختمانی مجزا زنده‌گی می‌کرده و این دو فقط در برخی مراسم عمومی کنار یکدیگر ظاهر می‌شدند. قذافی اغلب کاری به کار همسرش نداشت و همیشه وانمود می‌کرده مخالف تعدد همسر است.

پس از کشته شدن قذافی سرنوشت بسیاری از برده‌های جنسی قذافی مشخص نشد اما چندین جنازه در باب‌العزیزه یا حرم‌سرای او پیدا شد که احتمال می‌رفت به دست افراد نزدیک به خود قذافی کشته شده باشند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала