خلیلی: از صلح که باعث پاک شدن اختلافات ریشه‌ی میان مردم افغانستان شود استقبال می‌کنیم

© @Sputnik- Z. Safari خلیلی: از صلح که باعث پاک شدن اختلافات ریشه‌ی میان مردم افغانستان شود استقبال می‌کنیم
 خلیلی: از صلح که باعث پاک شدن اختلافات ریشه‌ی میان مردم افغانستان شود استقبال می‌کنیم  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.04.2021
عضو شوید
رهبر حزب وحدت اسلامی افغانستان در ولایت بامیان با حضور بیش از 10 هزار نفر از 28 ولایت کشور صحبت می نمود، گفت که از روند صلح حمایت میکند.

به گزارش اسپوتنیک، محمد کریم خلیلی رهبر حزب وحدت اسلامی افغانستان در بیست‌و‌ششمین سالگرد شهید وحدت ملی عبدالعلی مزاری که امروز (سه شنبه، 17 حمل)، در ولایت بامیان با حضور بیش از 10 هزار نفر از 28 ولایت کشور صحبت می نمود، از روند صلح حمایت نمود.

دیدار سفیر روسیه با محمد کریم خلیلی در کابل - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.05.2019
دیدار سفیر روسیه با استاد محمد کریم خلیلی

آقای خلیلی در این همایش گفت که یک فرصت خوب و مناسب در مورد صلح پیش آمده و باید در اجلاس ترکیه و در گفتگوهای صلح از این فرصت استفاده شود. مردم، حکومت و احزاب نباید مانع این فرصت شوند.

رهبر حزب وحدت اسلامی افغانستان افزود که مردم افغانستان و جامعه جهانی امارت اسلامی را قبول ندارند و در عین حال گروه طالبان دولت افغانستان را نیز قبول ندارد، پس نیاز است که سر یک حکومت موقت توافق صورت گیرد.

آقای خلیلی هشدار می‌دهد که در مقابل بی عدالتی و تبعیض مبارزه می نمایم و به هیچ گروه و روند اجازه نمی دهیم که با سرنوشت مردم ما بازی نماید.

وی از بی عدالتی و تبعیض حکومت علیه مردم هزاره گلایه نمود و گفت که باشنده‌های مناطق مرکزی همواره از حکومت حمایت نموده است اما در عوض حکومت علیه این مردم در بهسود لشکرکشی می نماید که قابل قبول نیست.

قرار است که اجلاس ترکیه در مورد حکومت موقت و گفتگوهای صلح با حضور رئیس جمهور غنی و نماینده های گروه طالبان و کشورهای مختلف جهان به ویژه روسیه برگزار شود و احتمال می‌رود که این نشست آینده‌ی سیاسی افغانستان را طور دیگر رقم زند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала