دانشمند امریکا: واکسین استرازنکا را کنار بگذارید

© REUTERS / Yves Hermanدانشمند امریکا: واکسین استرازنکا را کنار بگذارید
دانشمند امریکا: واکسین استرازنکا را کنار بگذارید - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.04.2021
عضو شوید
مدیر انستیتوت ملی بیماری های حساسیتی و عفونی امریکا خواستار کنار گذاشتن واکسین استرازنکا شد. 

برلین واکسیناسیون با استرازنکا را دوباره متوقف کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.03.2021
برلین واکسیناسیون با استرازنکا را دوباره متوقف کرد
به گزارش اسپوتنیک، انتونی فائوچی مدیر انستیتوت ملی بیماری های حساسیتی و عفونی ایالات متحده امریکا، به مقام های این کشور توصیه کرد، که از بکار گیری واکسین ویروس کرونا ساخت شرکت انگلیسی-سویدنی استرازنکا امتناع ورزند.
 انتونی فائوچی خاطرنشان کرد، که این موضوع هنوز در هاله ای از ابهام است و  گفت: "احساس عمومی این است که با توجه به قراردادهایمان با شماری از شرکت ها، به اندازه کافی واکسین داریم".

پیش از این گزارش شده بود که اثر بخشی واکسین استرازنکا، 3 درصد کمتر از آنچه پیش از این اعلام شده بود، است. پژوهش ها نشان داده است، که این دارو در 76 درصد موارد از نشانه های کووید- 19 پیشگیری می کند و نه در 79 درصد که قبلا تصور می شد. در عین حال، اثر بخشی در پیشگیری از موارد شدید دچار شدن به بیماری که نیاز به بستری شدن در درمانگاه داشته باشد، هنوز 100 درصد است و اثربخشی بکار گیری از استرازنکا در بیماران 65 ساله و مسن تر 85 درصد است.

یادآوری می کنیم، که چندین کشور اروپایی به دلیل تشخیص ترومبوز در بیماران واکسینه شده، واکسیناسیون با استرازنکا را تعلیق یا ممنوع کرده اند. در همین حال، سازندگان این واکسین بر ایمنی آن اصرار دارند. این شرکت اعلام کرده که مطالعه دقیق وضعیت سلامت بیش از 17 میلیون نفر پس از واکسیناسیون، هیچ داده ای درباره افزایش خطر دچار شدن به بیماری های آمبولی ششی، ترومبوز ورید عمقی یا ترومبوسیتوپنی نشان نداده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала