کشته شدن بیش از 500 تن در ادامۀ اعتراض‌ها در میانمار

© REUTERS / Stringerتظاهرات مردم علیه کودتای نظامی در میانمار
تظاهرات مردم علیه کودتای نظامی در میانمار - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.03.2021
عضو شوید
سازمان همکاری برای زندانیان سیاسی در میانمار می‌گوید که تنها روز دوشنبه 14 تن در ادامۀ اعتراض‌ها در این کشور، کشته شدند.

 به گزارش اسپوتنیک، در جریان سرکوب گسترده معترضان پس از کودتای نظامی در میانمار تا کنون بیش از 500 تن جان باخته‌اند. «انجمن حامی زندانیان سیاسی» که یک سازمان غیرانتفاعی مستقل است شمار جان‌باختگان را 510 تن ذکر کرد و همزمان اعلام کرد که شمار واقعی آنان احتمالا بسیار بیشتر است.

طبق اعلام این سازمان، در بین افراد غیر نظامی کشته شده دانشجویان و نوجوانان نیز دیده می‌شوند. این سازمان تصریح کرد که صدها نفر از افراد دستگیر شده در دو ماه گذشته مفقود شده‌اند.

این آمار در حالی منتشر می‌شود که تنها در روز شنبه گذشته که «روز نیروهای مسلح میانمار» بود، بیش از 110 نفر از جمله هفت کودک در تظاهرات اعتراضی کشته شدند.

پس از آنکه یک گروه مدافع حقوق بشر از کشته شدن بیش از 500 معترض از زمان آغاز کودتا در اول ماه فبروری در میانمار خبر داد، معترضان به رسم اعتراض مراسم شب‌زنده داری را با روشن کردن شمع، به راه انداختند.

از زمان برکناری «آنگ سان سوچی»، رهبر حزب حاکم میانمار و بازداشت وی در اول فبروری، اوضاع این کشور آشفته است و این امر باعث ایجاد اعتراضات گسترده شده است که خواستار بازگشت دموکراسی به میانمار هستند.

تظاهرکنندگان معترض به کودتای نظامی که خواستار آزادی آنگ‌سان سوچی، رهبر «اتحادیهٔ ملی حامی دموکراسی» هستند با وجود سرکوب‌های اخیر همچنان روز دوشنبه راهی خیابان‌ها شدند درحالی‌که سوگواران نیز، در مراسم دفن جانباختگانِ خود، سه‌انگشت میانی را به نشانهٔ اتحاد با این جنبش اعتراضی بالا می‌گرفتند.

این درحالی است که آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل خواستار صف‌آرایی متحد جهانی علیه نظامیان میانمار شد و همزمان از مقامات این کشور خواست تا جداً از «انتقال دمکراتیک قدرت» پیروی کنند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала