جان باختن 45 نفر در مراسم خاکسپاری رئیس جمهور پیشین تانزانیا

© REUTERS / Thomas Mukoyaجان باختن 45 نفر در مراسم خاکسپاری رئیس جمهور پیشین تانزانیا
جان باختن 45 نفر در مراسم خاکسپاری رئیس جمهور پیشین تانزانیا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.03.2021
عضو شوید
شماری از تانزانیایی هایی که در مراسم تشییع جنازه رئیس جمهور پیشین این کشور شرکت کرده بودند، در اثر ازدحام جان خود را از دست دادند.

رئیس‌ جمهور تانزانیا درگذشت - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.03.2021
رئیس‌ جمهور تانزانیا درگذشت
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایست افریکن، تانزانیایی هایی که در مراسم تشییع جنازه جان مگوفولی، رئیس جمهور پیشین این کشور در ورزشگاهی در دارالسلام در تاریخ 21 مارچ شرکت کرده بودند، 45 نفر از آنها هنگام ازدحام و زیر دست و پا شدند و جان خود را از دست دادند.

در میان کشته شدگان یک مادر و چهار فرزند خردسالش وجود دارد و این خانواده دو روز پیش به خاک سپرده شدند. همچنین مشخص شد که حداقل 37 شهروند دیگر این کشور نیز زخمی شده اند.

جان مگوفولی هفتادساله از سال 2015 بر چوکی ریاست جمهوری تکیه زده بود. وی پیش از این عضو پارلمان تانزانیا و وزیر صنعت ماهیگیری این کشور بود.

تانزانیا کشوری در شرق افریقاست که از شمال با کنیا و اوگاندا، از غرب با رواندا، بوروندی و جمهوری دمکراتیک کنگو و از جنوب با زامبیا، مالاوی و موزامبیک همسایه ‌است.

گفته می شود، که جان مگوفولی بر اثر کرونا جان خود را از دست داده است وی پیش از این از شهروندان کرونایی خواسته بود با دعا درمان شوند، خود به کووید-19 دچار و جان باخت. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала