پیشرفت‌ها در کار پروژه انتقال برق «کاسا یک‌هزار»

© Sputnik / Sergey Malgavko /  مراجعه به بانک تصاویر پیشرفت‌ها در کار پروژه انتقال برق «کاسا یک‌هزار»
پیشرفت‌ها در کار پروژه انتقال برق «کاسا یک‌هزار» - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.03.2021
عضو شوید
دریک سال اخیر، 30 درصد کار پروژۀ «کاسا یک هزار» در افغانستان، پیش رفته‌است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، مسؤولان می‌گویند که نصب بیش از 140 پایۀ برق در ولایت کندز تکمیل شده و به‌زودی روند نصب پایه‌ها در ولایت بغلان آغاز خواهند شد.

با وجود تأخیر دوساله در کار عملی این پروژه در کشور، مسؤولان محلی در کندز می‌گویند که در یک سال گذشته کار نصب پایه‌های برق برای کشیده شدن سیم‌های برق کاسا یک هزار در این ولایت، با شدت جریان دارد.

عبدالستار میرزکوال، والی کندز می‌گوید: «این پروژه در کندز به‌گونۀ بسیار خوب به پیش می‌رود و با هیچ مشکلی روبه‌رو نیست. مشکلات اجتماعی و دیگر چالش‌های فرا راه این پروژه را حل کردیم».

این پروژه، از بزرگترین پروژه‌های آسیای مرکزی است که بر بنیاد آن قرار است 1300 میگاوات برق قرقیزستان و تاجیکستان با کشیده شدن 1250 کیلومتر سیم‌های برق، به افغانستان و پاکستان برسد.

در این مسیر، بیش از 560 پایه برق نصب خواهند شد.

وحیدالله توحیدی، سخنگوی شرکت برشنا در این باره می‌گوید: «سروی تفصلیلی، پروفایل مسیر و تهداب‌های این پروژه کاملاً و 100 درصد به انجام رسید. بعضی از ساحات استثنایی مثل آبزارها و بعضی از ساحات سعب‌العبور، هنوز کارشان تمام نشده‌است».

مسؤولان شرکت برشنا می‌گویند که با بهره‌برداری از پروژه کاسا یک هزار، افغانستان سالانه در حدود 45 میلیون دالر از ترانزیت برق به‌دست خواهند آورد.

پروژۀ کاسا یک‌هزار از بیش از پنج ولایت افغانستان، می‌گذرد .

این پروژه قرار بود در سال گذشته میلادی به بهره‌برداری سپرده شود، اما تا هنوز گشایش نیافته‌است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала