زندانی آزاد شده طالبان هنگام انتقال سلاح در بغلان بازداشت شد

© Fotolia / Wernerimagesزندانی آزاد شده طالبان هنگام انتقال سلاح در بغلان بازداشت شد
زندانی آزاد شده طالبان هنگام انتقال سلاح در بغلان بازداشت شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.03.2021
عضو شوید
مسوولان محلی در ولایت بغلان می‌گویند که یک زندانی آزاد شدۀ طالبان که مسوولیت اکمالات این گروه را در ولایت کندز بر عهده دارد، هنگام قاچاق سلاح در این ولایت بازداشت شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشانه، احمد جاوید بشارت، سخنگوی فرماندهی پولیس ولایت بغلان می‌گوید که این عضو ارشد گروه طالبان بامداد امروز (یک‌شنبه، هشتم حمل) از شهر پل‌خمری، مرکز ولایت بغلان بازداشت شده است.

آقای بشارت نام این عضو طالبان را فاش نمی‌سازد، اما می‌گوید که این فرد هنگام قاچاق ده‌ها میل سلاح بازداشت شده است. به گفتۀ او، این عضو طالبان مسوولیت اکمالات جنگ‌جویان گروه طالبان در ولایت کندز را بر عهده داشته است.

سخنگوی فرماندهی پولیس ولایت بغلان خاطرنشان می‌سازد که این عضو بازداشت‌ شدۀ طالبان از جملۀ زندانیان آزاد شدۀ این گروه است که سال گذشته از زندان پل‌چرخی آزاد شده بود. به بیان آقای بشارت، این فرد بیش از ده‌ سال را در زندان‌های دولت سپری کرده است.

این در حالی است که هفتۀ پیش احمد ضیا سراج، رییس عمومی امنیت ملی کشور مدعی شد که بیشتر زندانیان آزاد شدۀ طالبان دوباره به میدان جنگ برگشته و در درگیری با نیروهای امنیتی و دفاعی کشور کشته، زخمی و یا بازداشت می‌شوند.

دولت افغانستان سال گذشته همزمان با داغ شدن گفت‌وگوهای صلح بیش از شش هزار زندانی طالبان را از بند آزاد کرد. طالبان تعهد کرده بودند که این زندانیان دوباره به میدان جنگ برنخواهند گشت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала