آیا شاهزاده سعودی قاتل است؟

© REUTERS / HANDOUTمحمد بن سلمان
محمد بن سلمان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.03.2021
عضو شوید
وزیر خارجه ایالات متحده به سوال این که آیا شاهزاده سعودی را قاتل می داند یا خیر، جواب نداد.

به گزارش اسپوتنیک، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه امریکا در طی مصاحبه ای با CNN به این سال که آیا وی محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی را قاتل می داند، مستقیم جواب نداد.

بلینکن در جواب به این سوال که آیا ولیعهد سعودی یک قاتل است، گفت: " هر روز در سراسر جهان، ما با رهبران کشورهای دیگر سر و کار داریم که کارهای را انجام می دهند که به نظر ما مذموم و نفرت انگیز است، اما از نظر حمایت واقعی از منافع ما و ارتقا ارزش های ما، ارتباط با آنها مهم است".

تلاش مجدد مجلس نمایندگان امریکا برای پیگیری پرونده قتل خاشقچی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.03.2021
تلاش مجدد مجلس نمایندگان امریکا برای پیگیری پرونده قتل خاشقچی

وی تاکید کرد: " ولیعهد احتمالاً در آینده دور رهبر عربستان سعودی خواهد بود. به طور مثال، ما علاقه زیادی به پایان دادن به جنگ در یمن داریم که احتمالاً بدترین بحران انسانی در جهان است و این  نیاز به مشارکت معنادار عربستان سعودی دارد."

جو بایدن، رئیس جمهور امریكا پیش از این گفته بود كه پس از انتشار گزارشی در مورد ترور جمال خاشقچی، روزنامه نگار، به سلمان بن عبدالعزیز آل سعود، پادشاه عربستان سعودی در مورد تغییر روابط دو كشور هشدار داده است. رئیس جمهور امریكا همچنین گفت كه ایالات متحده همه افرادی را كه در قتل خاشقچی دست داشته اند به محکمه كشانده است، به جز محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان، كه ایالات متحده وی را مظنون به تائید قتل روزنامه نگار می‌داند. بایدن همچنین تأکید کرد، ایالات متحده قبلاً هرگز "رهبر کشوری" را "مجازات" نکرده است.

پیش از این گزارش شده بود كه دفتر مدیر اطلاعات ملی امریكا معتقد است كه محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، شخصاً ترور روزنامه نگار مخالف سعودی خاشقچی را تأئید كرده است. مقامات عربستان سعودی با بیان اینکه "این گزارش حاوی اطلاعات نادرستی بود" گزارش اطلاعاتی ایالات متحده را رد كردند. بر اساس این بیانیه، مقامات کشور قبلا اقدامات لازم را علیه کسانی که مرتکب این جنایت شده اند، اتخاذ کرده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала