چگونگی ثبت واکسین "اسپوتنیک وی" در اتحادیه اروپا

© Sputnik / Magda Gibelli /  مراجعه به بانک تصاویر چگونگی ثبت واکسین "اسپوتنیک وی" در اتحادیه اروپا
چگونگی ثبت واکسین اسپوتنیک وی در اتحادیه اروپا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.03.2021
عضو شوید
زخارووا در مورد پروسه ثبت واکسین "اسپوتنیک وی" در اروپا توضیحات داد.

به گزارش اسپوتنیک، مارییا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه اظهار داشت: "ما توجه خود را به استدلال عمومی تعدادی از نمایندگان کمیسیون اروپا، از جمله کمیساریای اروپا در بازار داخلی ، تیری برتون ، جلب کردیم که نیازی به خرید متمرکز واکسین روسی Sputnik V توسط اتحادیه اروپا نیست".

وی این رویکرد را سیاسی دید.

 تنش ها میان مجارستان و اتحادیه اروپا بر سر واکسن اسپوتنیک وی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.03.2021
تنش ها میان مجارستان و اتحادیه اروپا بر سر واکسن اسپوتنیک وی

زخارووا افزود: "من امیدوارم که چنین نگرشی نسبت به Sputnik V از سوی کمیسیون اروپا (و در واقع ، نگرش نسبت به شهروندان اروپا و حل مشکل سیاره ما) به سرعت بررسی درخواست تأثیر نگذارد.

کمیته اروپا در بازار داخلی، تیری برتون در کانال تلویزیونی TF1 گفت که اروپا به واکسین روسی Sputnik V علیه ویروس کرونا احتیاج نخواهد داشت. به گفته کمیسار اروپا، اولویت با واکسین ها است که در قلمرو اروپا تأیید و تولید می شوند.

وی خاطرنشان کرد که از مارچ تا جون ، از 300 میلیون تا 350 میلیون دوز واکسین از COVID-19 به کشورهای اروپایی تحویل می شود

پیشتر نماینده کمیسیون اروپا یادآوری کرده بود که فعلاً مذاکرات در ارتباط با واکسین روسی ضد کرونای " اسپوتنیک وی" به منظور خرید برای کشورهای اتحادیه اروپا در جریان نیست. وی همچنین افزود که کشورهای اتحادیه اروپا به طور مشترک با کمیسیون اروپا در هر لحظه در صورت لزوم می توانند تصمیم مشترک برای توسعه بستر واکسین اتحادیه اتخاذ نمایند.

واکسین «اسپوتنیک وی» ساخت مؤسسه میکروبیولوژی و اپیدیمیلوژی گامالیا نخستین واکسین ثبت‌شده در جهان است. حالا از این واکسین به طور گسترده نتنها در روسیه، بلکه در ده‌ها کشور دیگر نیز استفاده می‌شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала