وقوع زلزله قدرتمند در شرق جاپان/ نیروگاه هسته‌ای این کشور آسیب دید

© AFP 2023 / Jiji Pressوقوع زلزله قدرتمند در شرق جاپان/ نیروگاه هسته‌ای این کشور آسیب دید
وقوع زلزله قدرتمند در شرق جاپان/ نیروگاه هسته‌ای این کشور آسیب دید - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.03.2021
عضو شوید
در پی وقوع زلزله یک زلزله 6.9 ریشتری در سواحل شرق جاپان احتمال دارد نیروگاه هسته‌ای این کشور در "اونگاوا" دچار آسیب شده باشد.

به گزارش اسپوتنیک، مسٌولان در نیروگاه Tohoku Electric Powerجاپان اعلام نموده اند که در پی وقوع زمین لرزه با قدرت 6.7 ریشتر در شمال شرقی این کشور، نیروگاه هسته‎‌ی "اوانگاوا" دچار آسیب جرئی شده است.

به گفته نمایندگان نیروگاه هسته‎ی،  در پی تکان های شدید ناشی از زلزله، بخش کوچکی یکی از راکتورها  جدا شده و به داخل مخزن سوخت هسته ای در حال کار افتاده است. همچنین اجزای دیگری  نیز در محل یافت شده که کارشناسان بررسی دارند.

زلزله جاپان؛ نشت آب رادیواکتیو از استخرهای نیروگاه هسته‌ای فوکوشیما - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.02.2021
زلزله جاپان؛ نشت آب رادیواکتیو از استخرهای نیروگاه هسته‌ای فوکوشیما

خاطر نشان می‌گردد که قبل از زلزله اولین راکتور نیروگاه هسته‌ای خاموش بود و راکتورهای دوم و سوم تحت معاینه فنی قرار داشت.

گفتنی است که پیشتر  شبکه یک رادیو جاپان به نقل از سازمان هواشناسی این کشور در گزارشی اعلام کرد که روز یکشنبه زمین لرزه‌ای قدرتمند با قدرت 6.9 ریشتر ساحل شرقی این کشور را لرزاند.

هنوز هیچ گزارشی از میزان خسارت یا تلفات احتمالی این زمین لرزه منتشر نشده است. تاکنون هشدار وقوع سونامی نیز اعلام نشده است.

طبق مرکز زلزله نگاری اروپا- مدیترانه، پس لرزه‌ای در 29 کیلومتری جنوب شرقی شهر «ایشونماکی» و 64 کیلومتری شهر «سندای» با جمعیتی بالغ بر یک میلیون نفر ثبت شده است.

سازمان هواشناسی جاپان همچنین از وقوع یک تکانه دیگر در نزدیکی ساحل فوکوشیما خبر داد.

پیشتر نیز در بیستم ماه مارچ یک زمین لرزه با قدرت 7.2 ریشتر ساحل جاپان را لرزاند و هشدار وقوع سونامی نیز از سوی مقامات محلی صادر شد. خوشبختانه آن زمین لرزه نیز خساراتی در پی نداشت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала