دیدار وزیر دفاع امریکا با رئیس‌جمهور غنی

© Photo / ARGدیدار وزیر دفاع امریکا با رئیس‌جمهور غنی
دیدار وزیر دفاع امریکا با رئیس‌جمهور غنی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.03.2021
عضو شوید
منابع از دیدار لوید آستین وزیر دفاع امریکا با رئیس‌جمهور غنی در کابل خبر دادند.

به گزارش اسپوتنیک، منابع در ارگ ریاست‌جمهوری می‌گویند که لوید آستین وزیر دفاع امریکا که در یک سفر اعلام‌ناشده وارد کابل شد، با محمد اشرف غنی رئیس‌جمهور افغانستان دیدار کرد.

در این دیدار، آقای استین وزیر دفاع امریکا از قربانی های نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان در راستای مبارزه با تروریزم ستایش کرد و دوجانب در رابطه به افزایش خشونت ها ابراز نگرانی نمودند.

همچنان رئیس‌جمهور غنی و وزیر دفاع امریکا تاکید کردند که راه حل اساسی وضعیت جاری افغانستان، رسیدن به صلح عادلانه و پایدار است. لوید جیمز استین وزیر دفاع امریکا خاطرنشان کرد که ایالات متحده امریکا در این زمینه حکومت افغانستان را همکاری می کند.

در اخیر این دیدار رئیس‌جمهور، گفت که صلح عادلانه و پایدار هدف مقدس حکومت افغانستان بوده و برای دستیابی به آن در داخل کشور در همه سطوح اجماع به میان آمده است و ما از این اجماع و فرصت پیش آمده، استفاده کامل خواهیم کرد.

پیش از این، گزارش شده بود که آستین در یک سفر اعلام‌ناشده به کابل آمده است. رسانه‌های محلی خاطرنشان کردند که وزیر دفاع امریکا پس از سفر به هند به کابل آمده و انتظار می‌رود که با مقام‌های بلندپایۀ حکومت دیدار کند.

این سفر در حالی انجام می‌شود که مقام‌های امریکایی می‌گویند بررسی توافق‌نامۀ دوحه از سوی آنان آغاز نشده‌است؛ اما تمامی گزینه‌ها به‌شمول خروج نیروهای امریکایی تا اول ماه می هنوز روی میز استند. 

پیش از این، کانال ان‌بی‌اس با استناد به منابع آگاه گفته بود که جو بایدن، رئیس‌جمهور امریکا در حال بررسی گزینه‌های مختلف برای جدول زمانی خروج نیروهای امریکایی از افغانستان است. به گفته منابع، پنتاگون چندین گزینه به بایدن ارائه داده است: خروج نیروهای تا اول ماه می، حفظ آنها برای مدت نامشخص و یا برای مدت محدود که ممکن شش ماه دیگر پس از تاریخ توافق شده – تا نوامبر ادامه یابد. بایدن در مصاحبه‌ای با شبکه «ای بی سی نیوز» که روز چهارشنبه پخش شد، گفت که با متحدین ایالات متحده امریکا در مورد سرعت کاهش نیروها در حال مشورت است. او در مورد مهلت تعیین شده اول ماه می گفت: «این می‌تواند صورت بگیرد، اما دشوار است». او افزوده است که اگر این مهلت تمدید گردد، «برای مدت زیاد طولانی» نخواهد بود.

در افغانستان درگیری بین نیروهای دولتی و شبه نظامیان جنبش تندرو طالبان وجود دارد، که قبلاً قلمرو قابل توجهی را در مناطق روستایی این کشور تحت تصرف داشتند و در حال حمله به شهرهای بزرگ بودند. نیروهای دفاعی و امنیتی ملی افغانستان اقدامات مشترک ضد تروریستی در سراسر کشور انجام می دهند.

بنا به توافقنامه‌ای که امریکا در فبروری 2020 در زمان ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ با گروه طالبان امضا کرد، نیروهای امریکایی باید افغانستان را تا کمتر از یک و نیم ماه دیگر ترک کنند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала