کرزی: نشست مسکو نمایانگر همکاری حقیقی امریکا با کشورهای جهان برای صلح افغانستان بود

© Sputnik / Kh. Akifiحامد کرزی، رییس جمهور پیشین افغانستان
حامد کرزی، رییس جمهور پیشین افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.03.2021
عضو شوید
رییس جمهور پیشین افغانستان می‌گوید به اندازه‌یی که مخالف جنگ و بمباران امریکا در افغانستان بود، به همان اندازه طرفدار تلاش‌های امریکا برای صلح در افغانستان است.

حامد کرزی، رییس جمهور پیشین افغانستان در مصاحبه اختصاصی با اسپوتنیک افغانستان اظهار داشت که اگر امریکا واقعا در افغانستان صلح می‌خواهد، باید همکاری اش با کشورهای بزرگ جهان راستی و حقیقی باشد.

آقای کرزی گفت: "امریکا یک جانب مهم قضیه است یک جانب جنگ در افغانستان است، اینها در افغانستان جنگ کردند. طرف دیگرش پاکستان است به همین خاطر پاکستان دیروز در مجلس حاضر بود و حالا امریکا می‌خواهد که صلح شود. ما به همان شدت که مخالفت جنگ امریکا را کردیم، مخالف بمباران شان در خانه مردم افغانستان، مخالف اعمال شان بودیم، به همان شدت طرفدار کوشش شان برای صلح هستیم".

حامد کرزی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.03.2021
کرزی: هدف از بمب‌گذاری ها در کابل متزلزل کردن تلاش‌های صلح است

رییس جمهور پیشین در ادامه افزود: "آرزوی ما افغانستان صاحب صلح، افغانستانی که کشورهای بزرگ در آن همکار باشند نه رقیب. افغانستان که با روسیه بهترین رابطه را داشته باشد، با چین بهترین رابطه را داشته باشد. با همسایه ها در رابطه بسیار نیک باشد، و با عزت باشد و افغانستانی که صاحب صلح باشد. به این جهت اگر امریکا حرکت میکند ما پیشتبانی شان را میکنیم صلح میخواهیم و رابطه نیک میخواهیم".

قابل ذکر است که نشست "ترویکای توسعه‌یافته" به تاریخ ۱۸ مارچ در شهر مسکو با اشتراک هیئت عالی‌رتبه جمهوری اسلامی افغانستان، نمایندگان ویژه روسیه، امریکا، چین، پاکستان، قطر و همچنان هیئت دفتر سیاسی گروه طالبان در دوحه، برگزار شد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала