سه مقام آلمانی خواستار تایید واکسین کرونای روسی شدند

© Sputnik / Vladimir Trefilov /  مراجعه به بانک تصاویر سه مقام آلمانی خواستار تایید واکسین کرونای روسی شدند
سه مقام آلمانی خواستار تایید واکسین کرونای روسی شدند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.03.2021
عضو شوید
سران سه ایالت در آلمان از مقامات صحی این کشور خواسته اند که واکسین کرونای روسی «اسپوتنیک وی» را تایید کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از Funke، این سه مقام از ایالت زاکسن، زاکسن-آنهالت و تورینگن آلمان هستند.

مایکل کرچمر، نخست‌وزیر زاکسن کفت: روسیه از لحاظ علمی کشور بزرگی است، شک ندارم که علم روسیه قادر به تولید واکسین مثری است.

اتریش خواستار تسریع روند صدور مجوز برای واکسین کرونای روسی در اتحادیه اروپا شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.03.2021
اتریش خواستار تسریع روند صدور مجوز برای واکسین کرونای روسی در اتحادیه اروپا شد

راینر هازلوف، نخست وزیر ایالت زاکسن-آنهالت خاطرنشان کرد که تصمیم در مورد تایید همچنان توسط آژانس دارویی اروپا باقی مانده است.

وی گفت: نکته اساسی این که است، در مبارزه با ویروس کرونا، ما از همه واکسین‌هایی که ایمن، موثر باشند و به غلبه بر کرونا کمک کنند، استقبال می‌کنیم.

به گفته وی، محل تولید واکسین در تاثیر آن نقش ندارد، زیرا ما در مورد سلامتی انسان صحبت می‌کنیم. وی خاطرنشان کرد که در کودکی با واکسین فلج اطفال ساخت روسیه واکسین شده است.

بودو راملوف، رئیس ایالت تورینگن معتقد است که باید بر دولت آلمان برای دریافت واکسین‌های جایگزین بیشتر فشار وارد شود، وابستگی به واکسین آسترازنکا استراتژی واکسیناسیون را تضعیف می‌کند. بنابراین، مهم است که سرانجام موضوع «اسپوتنیک وی» (Sputnik V) در نظر گرفته شود.

واکسین «اسپوتنیک وی» ساخت انستیتوت میکروبیولوژی و اپیدیمیلوژی گامالیا نخستین واکسین ثبت‌شده در جهان است. این واکسین در حال حاضر به طور گسترده در روسیه و ده‌ها کشور دیگر استفاده می‌شود. دومین واکسین روسی «اپی‌واک‌کرونا» نام دارد و ساخت مرکز تحقیقاتی وکتور است که استفاده گسترده از آن در آیندۀ نزدیک برنامه‌ریزی شده است. سومین واکسین کرونای روسی کووی‌واک نام دارد که جواز استفاده از آن برای افراد بالای شصت سال صادر شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала