ربانی مجمع عمومی حزب جمعیت را کودتای سفید خواند

© Photo / Facebook account of Salahuddin Rabbaniربانی مجمع عمومی امروز حزب جمعیت را کودتای سفید خواند
ربانی مجمع عمومی امروز حزب جمعیت را کودتای سفید خواند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.03.2021
عضو شوید
مجمع عمومی شاخه حزب جمعیت به رهبری عطامحمد نور در کابل برگزار شد.

به گزارش اسپوتنیک، صلاح الدین ربانی، سرپرست حزب جمعیت اسلامی افغانستان با نشر یک اعلامیه در صفحه فیسوک‌اش برگزاری این مجمع را خلاف اساس‌نامه حزب جمعیت خوانده و این اقدام را "شبه کودتاهای سفید" توصیف کرده است.

عطا محمد نور به‌عنوان رییس جمعیت انتخاب شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.03.2021
عطا محمد نور به‌عنوان رییس جمعیت انتخاب شد

در خبرنامه آمده است: " دسته‌ای که چند ماه قبل از جمعیت اسلامی افغانستان انشعاب نموده و عضویت برخی از آن‌ها به حالت تعلیق درآمده بود، امروز پنجشنبه 28 حوت 1399 خورشیدی، تجمعی را تحت عنوان “مجمع عمومی جمعیت اسلامی” برگزار کردند که هیچ تعلقی به جمعیت اسلامی افغانستان نداشته و اعتبار حقوقی نیز ندارد و از دید این حزب مردود است".

خبرنامه می افزاید که شرایط برگزاری مجمع عمومی جمعیت اسلامی و چگونگی انتخاب اعضای آن، در اساسنامه این حزب به صورت واضح بیان شده که تجمع امروزی هیچگونه مطابقت با آن نداشت.

در خبرنامه تاکید شده است: "رهبری جمعیت اسلامی افغانستان در مدتی که برخی اعضای این حزب انشعاب نموده بودند، پیوسته آن‌ها را به بازگشت به دامن این حزب و اتحاد و همبستگی فراخوانده و حتا اخیرا در این راستا پیش‌گام شده و با دو تن از آن‌ها جهت توحید دیدگاه پیرامون پروسه صلح دیداری نیز صورت گرفت که متأسفانه حتا در این زمینه نیز حاضر به تفاهم نشدند".

قابل یاد آوری‌ست که عطا محمد نور از سوی شرکت کننده‌گان کنگره جمعیت اسلامی امروز به‌عنوان رییس شاخه جدا شده این حزب گزینش شد. شرکت کننده‌گان کنگره امروز با اکثریت آرا آقای نور را به‌عنوان رییس جمعیت برگزیدند.
در رأی‌گیری امروز، از میان 75 رأی، 65 رأی به عطا محمد نور، 7 رأی به حفیظ منصور و 3 رأی به قدریه یزدان پرست ریخته شدند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала