امروز در حدود 40 نفر در میانمار کشته شدند+عکس

© REUTERS / Stringer اعتراضات در میانمار
اعتراضات در میانمار - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.03.2021
عضو شوید
مدافعین حقوق بشر اظهار داشته اند که در جریان اعتراضات تقریباً 40 نفر کشته شده است.

به گزارش اسپوتنیک، انجمن کمک به محبوسین سیاسی میانمار خبر داده  اند که در اثر درگیری بین نیروهای امنیتی و تظاهرکنندگان در شهر های مختلف میانمار 38 نفر کشته و تقریباً 80 نفر زخمی شده  اند.

این انجمن در صفحه فیس بوک اش نوشته است که درگیری در شهرهای یانگون ، ماندالای ، باگو ، فکان جریان دارد. در گزارش آمده است که از زمانی که نظامیان به قدرت رسیدند، تظاهرات گسترده آغاز شد که تا از اوایل فبروری تا امروز 14 مارچ، 126 نفر در درگیری ها با نیروهای امنیتی در میانمار کشته شده اند.

​اطلاعات موجوده عاکی از آن است که تعداد بازداشت شده‌گان تاکنون به 2156 نفر رسیده است که متهم به جرم گردیده اند. این ارقام رسمی دولت می باشد. اما تعداد که تحت بازداشت قرار دارند، به مراتب بیشتر است.

کانال تلویزیون دولتی MRTV که تحت کنترل نظامیان قرار دارد، روز یکشنبه خبر دادند که در بعضی مناطق تظاهرکنندگان در مقابل پولیس و نیروهای انتظامی کشور تیراندازی نموده‌اند که در نتیجه امروز در شهر یانگون در جریان درگیر دو پولیس کشته شد.

اعتراضات گسترده در میانمار از زمانی شروع شد که ارتش در کودتایی کنترل این کشور را در اول ماه فبروری در اختیار گرفت.

قوماندانان نظامی در میانمار مدعی شده‌اند که در انتخابات پارلمانی اخیر به نفع حزب خانم آنگ سان سوچی تقلب شده، کمیسیون انتخابات اما شکایات را رد کرده است. نظامیان پیش‌تر هشدار داده بودند اگر این روند تغییر نکند، سکوت نخواهند کرد و دست به اقدام عملی می‌زنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала