نیروهای یمن به 3 کیلومتری مأرب رسیدند

© AP Photo / Wael Qubadyنیروهای یمن
نیروهای یمن - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.03.2021
عضو شوید
منابع یمنی گفتند که قوای مسلح و کمیته‌های مردمی یمن به 3 کیلومتری منطقه «العمران» در داخل شهر مأرب رسیده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک، المیادین خبر داده است که امروز (یکشنبه) تصاویری از عملیات آزادسازی شهر مأرب توسط قوای مسلح و کمیته‌های مردمی یمن منتشر گردیده و به نقل از منابع یمنی گفته شده است که نیروهای این کشور به سه کیلومتری منطقه «العمران» در شهر مأرب رسیده‌اند.

یمن - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.03.2021
حوثی های یمن عربستان را بمبارد کردند+ویدیو

در همین راستا، قوای مسلح و کمیته‌های مردمی اظهار داشته است که اغلب بخش‌های شمالی سد و تمامی بخش غربی تحت کنترل نیروهای دولت صنعاء قرار گرفته است. گفته شده است که تروریست‌های القاعده و شبه‌نظامیان سلفی نیز در کنار نیروهای ائتلاف سعودی در جنگ حضور دارند.

یک منبع نظامی از تمام شبه‌نظامیان ائتلاف سعودی خواست تا فرصت عفو عمومی را مغتنم شمرده و پیش از پایان زمان آن، به «آغوش وطن» باز گردند.

گفتنی است که از ماه آگست سال 2014 ، در یمن، تقابل نیروهای دولتی و حوثی ها که قدرت را در این کشور در کنترل خود گرفته‌اند، ادامه دارد.

ازماه مارچ 2015 که نیروهای ائتلاف به رهبری عربستان سعودی نخستین بار مواضع حوثیان را در شمال یمن بمباران کردند، گمان می‌بردند که جنگ در این کشور کوچک همسایه چند هفته‌ای بیشتر طول نخواهد کشید.

پنج سال پس از آغاز آن جنگ داخلی، یمن امروز به ویرانه‌ای تبدیل شده و 80 درصد جمعیت 30 میلیون نفری آن بدون کمک‌های انسان‌دوستانه از خارج قادر به ادامه زندگی نیستند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала