سیگار: توانایی‌ نیروهای افغانستان در امر مبارزه با شورشیان کاهش یافته‌است

© Photo / SIGAR / SIGARسیگار: توانایی‌ نیروهای افغانستان در امر مبارزه با شورشیان کاهش یافته‌است
سیگار: توانایی‌ نیروهای افغانستان در امر مبارزه با شورشیان کاهش یافته‌است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.03.2021
عضو شوید
سیگار یا بازرس ویژه امریکا برای بازسازی افغانستان، در گزارش تازه‌اش زیر نام «ساحه بلند خطر» گفته است که توانایی نیروهای افغانستان در امر مبارزه با شورشیان کاهش یافته است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، در این گزراش به هشت مورد مرتبط به افغانستان پرداخته شده است که بیشتر شدن ناامنی‌ها، فساد همه‌گیر و ادغام مجدد جنگجویان پس از رسیدن به صلح از درشترین موضوع‌های آن می‌باشند.

شکست مذاکرات و قطع کمک‌ها، منجر به بازگشت طالبان به کابل می‌شود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.03.2021
شکست مذاکرات و قطع کمک‌ها، منجر به بازگشت طالبان به کابل می‌شود

سیگار در این گزارش به نقل از رئیس‌جمهور غنی نوشته است که در جریان امضای توافقنامه امریکا با طالبان میان ماه‌های جولای و فبروری سال 2020 بیش از 3500 تن از نیروهای افغان جان باخته اند.

در گزارش اداره بازرس ویژه امریکا برای بازسازی افغانستان آمده که: «تلفات بلند نیروهای امنیتی افغان مستقیماً بر توانایی‌های آنها در امر مبارزه با شورشیان تاثیر می‌گذارد، قوت آنها نه تنها از بهر تلفات کاهش یافته است بلکه استخدام‌های تازه و بی‌تجربه نظر به گذشته در این امر تاثیر داشته است».

سیگار همچنان نگاشته است که هر چند تلاش‌های مداوم برای بلند بردن ظرفیت نیروهای امنیتی افغان صورت گرفته، اما تا هنوز ظرفیت‌ این نیروها به دلیل ناقص بودن این تلاش‌ها پایین است.

 این گزارش افزوده است که هنوز هم چالش‌ها در چندین بخش به ویژه رساندن اکمالات در میدان‌های نبرد وجود دارد و از همین رو کمک‌های سالانه امریکا برای نیروهای افغان به پایین ترین سطح آن رسیده است.

فواد امان، سخنگوی وزارت دفاع، در این باره گفته است که: «تلاش‌ها در وزارت دفاع افغانستان برای تقویت نیروهای افغانستان به گونه منظم و برنامه ریزی شده قرار دارد».

در بخش فساد هم سیگار دولت افغانستان را متهم کرده است که تلاش‌های لازم را در برابر فساد‌های برنامه ریزی شده انجام نداده است.

بر بنیاد آمارها از سوی این نهاد 95 در صد از شهروندان کشور فساد را بزرگترین چالش گفته اند.

این گزارش افزوده است که : «دولت افغانستان اقدامات محدودی را برای جلوگیری از فساد برنامه ریزی شده انجام داده است، اما اقدامات ملموس تری لازم است. در حالی که دولت افغانستان به تکرار به جامعه بین‌المللی اطمینان از مبارزه جدی درین راستا داده است».

اما ریاست جمهوری می‌گوید که دولت افغانستان متعهد به مبارزه در برابر فساد است.

بازرس ویژه امریکا برای بازسازی افغانستان از افزایش بیشتر خشونت‌ها از سوی طالبان نیز نوشته است، اما گفته است که سطح خشونت‌ها از سوی گروهای هراس‌افگن دیگر از جمله داعش کاهش یافته اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала