نماینده سازمان ملل برای افغانستان: از فرصت ایجاد شده باید به نحو درست استفاده شود

© AP Photo / Ronald Zak نماینده سازمان ملل برای افغانستان: از فرصت ایجاد شده باید به نحو درست استفاده شود
 نماینده سازمان ملل برای افغانستان: از فرصت ایجاد شده باید به نحو درست استفاده شود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.03.2021
عضو شوید
نماینده خاص سرمنشی ملل متحد برای افغانستان در دیدار با هیئت مذاکره کننده دولت افغانستان گفته که روند صلح یک روند زمانگیر است و باید از فرصت ایجاد شده به نحو درست استفاده شود.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از رسانه های خبری کابل، دیبرا لاینز ، نماینده ویژه  سرمنشی ملل متحد برای افغانستان با محمد معصوم ستانکزی، رئیس هیئت مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی افغانستان و شماری از اعضای این هیئت در شهر دوحه دیدار و گفتگو کرد.

خانم لاینز در این دیدار بر تعهدات سازمان ملل متحد در زمینه صلح افغانستان تاکید کرده و گفته است که سازمان ملل متحد بطور منظم در این روند حضور خواهد داشت تا تمام امور را از نزدیک ملاحظه و در مورد پیشرفت‌ها و سرعت مذاکرات، اطمینان حاصل کند.

دیدار اشرف غنی با نماینده ویژه ای سازمان ملل برای افغانستان و گفت و گو درباره روند صلح - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.12.2020
سازمان ملل: خشونت و جنگ در افغانستان باید متوقف شود

وی با اشاره به این که روند صلح یک روند زمانگیر است و باید از فرصت ایجادشده به نحو درست استفاده شود، گفت که اقدامات ما نباید روند فعلی مذاکرات صلح را با کُندی مواجه کرده و یا به اعتبار آن صدمه وارد کند.

نماینده ویژه دبیر کل ملل متحد افزوده است: « همه تلاش‌ها و اقدامات جامعه جهانی برای صلح افغانستان باید همسو بوده و به دولت افغانستان، ساختارهای این کشور، قانون اساسی آن و مردم این سرزمین احترام گذاشته شود و مطابق به خواست مردم این کشور باشد.»

خانم لاینز افزایش سطح خشونت‌ها در افغانستان را نگران‌کننده خواند و با تأکید بر تأمین آتش‌بس، بار دیگر از همکاری همه‌جانبه سازمان ملل متحد در حمایت از روند صلح افغانستان اطمینان داد.

گفتنی است که دیبرا لاینز نماینده ویژه  سرمنشی ملل متحد برای افغانستان ، روز گذشته (سه‌شنبه 19 حوت) به قطر رفت تا با هیات مذاکره کننده دولت افغانستان و گروه طالبان دیدار کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала