کرونا در اروپا؛ احتمال وقوع موج سوم

© Sputnik / Christian Mang /  مراجعه به بانک تصاویر کرونا در اروپا؛ احتمال وقوع موج سوم
کرونا در اروپا؛ احتمال وقوع موج سوم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.03.2021
عضو شوید
رئیس انستیتوت رابرت کخ آلمان روز چهارشنبه گفت که موج سوم بیماری همه‌گیر کرونا می‌تواند در آنیده نزدیک وارد اروپا شود.

به گزارش اسپوتنیک، لوتار ویلر، رئیس انستیتوت رابرت کخ آلمان گفت که اگر به اندازۀ کافی مردم در اروپا واکسین نشوند، محدودیت‌ها در خزان باز می‌گردند.

وی در نشستی خبری در دفتر سازمان ملل متحد در ژنو گفت: در اروپا، ما باید محتاط باشیم (آغاز موج سوم کرونا). من نمی‌خواهم درباره کشورهای دیگر اظهارنظر کنم، همه ما آمار را می‌بینیم. در مورد آلمان، در آنجا موج سوم دارد آغاز می‌شود. سینگنال‌های واضحی و روشن وجود دارد که اقدامات صحی عمومی، از جمله کاهش تماس و ماسک، هنوز معتبر هستند.

Ноги новорожденного - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.03.2021
کاهش زاد و ولد/ تهدید جدی کرونا برای اروپا

به گفته این دانشمند، کشورها باید این اقدامات را حداکثر رعایت کنند، زیرا این اقدامات باعث نجات هزاران نفر می‌شود و این مسوولیت را مردم بر دوش بگیرد.

رئیس انستیتوت رابرت کخ افزود: در آلمان، موج سوم از قبل آغاز شده است. و این مسئله به خصوص نگران کننده است. با این حال ما باید در کمترین زمان ممکن تعداد بیشتری از مردم را واکسین کنیم، در غیر این صورت موارد جدی‌تری را خواهیم داشت.

وی اضافه کرد که واکسیناسیون اثر خود را نشان داده است، به‌خصوص در میان افراد مسن در آلمان، جایی که در موارد جدی کاهش یافته بود.

با این حال، خطر از کنترول خارج شدن شرایط و بازگشت اقدامات محدود کننده وجود دارد. به‌عنوان مثال، اگر این شرکت‌‌های داروسازی نتوانند واکسین کافی تولید کنند در سارنه‌ها تصویری از خطر واکسین به‌وجود خواهد آمد.

گفتنی است بیماری کووید-19 نخستین بار در دسمبر 2019 در شهر ووهان، مرکز ولایت هوبئی چین مشاهده و طی مدت کوتاهی با شیوع در سراسر جهان تبدیل به پاندمی شد.

سازمان جهانی صحت در تاریخ 11 ماه مارچ سال گذشته اعلام کرد که کووید-19 به یک بیماری همه‌گیر در سطح جهان تبدیل شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала