Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

پایان راه کریستیانو و یووه؟

© REUTERS / MASSIMO PINCACristiano Ronaldo
Cristiano Ronaldo - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.03.2021
عضو شوید
به نظر میرسد بعد از عدم موفقیت در لیگ قهرمانان اروپا با یوونتوس، رونالدو به آخر خط با این تیم رسیده است.

به گزارش اسپوتنیک، سه سال پیش یوونتوس برای تحقق یک رویا و جذب کریستیانو رونالدو دست به کار شد مدیران بیانکونری ها اعتقاد داشتند که با خرید رونالدو می توانند طلسم ناکامی در لیگ قهرمانان اروپا را بشکنند و پس از بیش از دو دهه فاتح اروپا شوند.

در آن زمان بپه ماروتا مدیر ورزشی یوونتوس با این انتقال موافق نبود و این خرید را از نظر مالی ریسکی می دانست. در حقیقت رئال برای این انتقال 100 میلیون یورو دریافت کرد و این بازیکن هم سالی 30 میلیون یورو دستمزد می گرفت. ماروتا در اعتراض به این خرید با این ارقام از یوونتوس جدا شد و فابیو پاراتیچی به عنوان مدیر ورزشی مشغول به کار شد. 

یووه اما با حذف در مقابل پورتو سومین ناکامی پیاپی در اروپا را تحمل کرد تا مشخص شود که این تیم با حضور رونالدو هم نمی تواند طلسم اروپایی خود را بشکند. یووه در چهار فصل قبل از رونالدو همیشه اسکودتو و جام حذفی ایتالیا را برده بود و دو بار به فینال چمپیونزلیگ رسیده بود و دو حذف بسیار نزدیک را در مقابل بایرن مونیخ و رئال مادرید در مراحل یک هشتم و یک چهارم تجربه کرده بود اما با رونالدو شرایط برایشان بدتر شده است.

یووه با رونالدو در دو فصل و نیم دو اسکودتو و دو سوپرجام برده و در این فصل هم به فینال کوپا مقابل آتالانتا رسیده است. در چمپیونزلیگ اما یک فاجعه را تجربه کرده اند.

هت تریک مقابل اتلتیکو در سال 2019 تنها لحظه درخشان رونالدو در یووه در اروپا بود و بعد از آن سه حذف عجیب در مقابل سه حریف نه چندان مشکل یعنی آژاکس، لیون و پورتو را تجربه کردند.

​یووه حالا خرید رونالدو را یک نکامی از نظر ورزشی و مالی قلمداد می کند. آنها در ابتدا آلگری را اخراج کردند تا به زعم خودشان با حضور ساری "اروپایی" تر بازی کنند و بعد از یک فصل به سراغ پیرلو رفتند که تجربه مربیگری نداشت. به این مسئله باید ناکامی جنجالی در جذب لوئیز سوارز را هم اضافه کرد. تورینی ها در لیگ ایتالیا هم در حال حاضر ده امتیاز تا اینتر صدرنشین (با یک بازی کمتر) فاصله دارند و به نظر می رسد که نمی توانند برای دهمین سال پیاپی قهرمان ایتالیا شوند. از طرفی سهام یووه در بورس نسبت به دیروز 6.5 درصد افت کرده است.

رسانه های ایتالیا هم آنالیز خاص خود را نسبت به این شرایط داشتند.

کوریره دلوا اسپورت تیتر زد:" مورد خیانت قرار گرفته توسط رونالدو" 

کوریره دلا سرا نیز نوشت:"همکاری میان شرکت یووه و شرکت رونالدو یک فاجعه بود."

پاراتیچی مدیر ورزشی یوونتوس قبل از بازی گفت که رونالدو یک سال دیگر با یووه قرارداد دارد و فعلا عجله ای برای تمدیدش وجود ندارد اما در شرایط کنونی حتی ماندن رونالدو در فصل بعد هم قطعی به نظر نمی رسد چه برسد به تمدیدش!

روی کاغذ رونالدو و یوونتوس یک سال دیگر با هم قرارداد دارند و دو طرف فعلا احتما جدایی در تابستان 2021 را رد می کنند اما در ماه ها و هفته های آینده مشخص شد که یووه چه نظری دارد. رونالدو دستمزد بالایی دریافت می کند و تورینی ها می توانند با رهایی از پرداخت دستمزدش بازیکنان دیگری را به خدمت بگیرند. قطعا در آخر فصل مشخص خواهد شد که همکاری رونالدو و یووه ادامه دارد یا نه.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала