مرگ زن لیتوانیایی پس از ترزریق واکسن فایزر

© REUTERS / Dado Ruvicمرگ زن لیتوانیایی پس از ترزریق واکسن فایزر
مرگ زن لیتوانیایی پس از ترزریق واکسن فایزر - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.03.2021
عضو شوید
زنی در شهر پانه‌وژیس لیتوانیا پس از تزریق واکسن ضد کرونای شرکت فایزر درگذشت.

به گزارش اسپوتنیک، یک زن لیتوانیایی در شهر پانه‌وژیس پس از واکسینه شدن در برابر بیماری COVID-19 درگذشت.

در پیام رادیوی لیتوانیا آمده است: "زنی متولد سال 1941 که متصل به یک کاردیوایمولیاتور (دستگاه ضربان ساز قلب) بود، پس از دریافت واکسن فایزر-بیون‌تک-  Pfizer-BioNTech درگذشت.

بنا به گفته مدیر ایستگاه آمبولانس شهر  پانه‌وژیس، روتا راموشکینا 70 ساله ساکن این شهر پس از واکسیناسیون، به پزشکان توضیح داد که او درست نمی‌تواند تنفس کند. تیم آمبولانس فوراً به کمک برای این خانم شتافتند، اما متاسفانه نتوانستند او را نجات بدهند.

هشتمین مورد واکنش آلرژیک شدید به واکسن فایزر در جاپان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.03.2021
هشتمین مورد واکنش آلرژیک شدید به واکسن فایزر در جاپان

به گفته این پزشک، خانم راموشکینا دچار استرس شدید بوده و همچنان مشکلات دیگر سلامتی نیز داشت و احتمال دارد مرگ وی بر به دلیل اثر ناگهانی واکسن نباشد.

تاکنون خبرهای زیادی درباره موارد فوت و علائم شدید بعد از تزریق دو واکسن فایزر و مدرنا در آمریکا و کشورهای دیگری که استفاده از این واکسن‌ها را تایید کرده‌اند، گزارش شده است.

در خود آمریکا بر اساس گزارش‌هایی که در سیستم فدرال «گزارش عوارض جانبی واکسن» ثبت شده، حدود 60 نفر بعد از دریافت این واکسن‌ها جان باخته‌اند و صدها نفر دچار عوارض بعضاً تهدیدکننده حیات شده‌اند.

پیشتر در جدیدترین خبر از عوارض واکسن فایزر، بنابر تایید کارکنان یک خانه سالمندان در اسپانیا همه 78 ساکن این مرکز بعد از دریافت اولین دوز واکسن آمریکایی «فایزر-بیون‌تک» به کرونا مبتلا شدند و هفت نفر جان خود را از دست دادند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала