یونیسف از افزایش ازدواج کودکان در زمان همه گیری کرونا خبر داد

© REUTERS / Mohammad Ismail یونیسف از افزایش ازدواج کودکان در زمان همه گیری کرونا خبر داد
یونیسف از افزایش ازدواج کودکان در زمان همه گیری کرونا خبر داد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.03.2021
عضو شوید
صندوق حمایت از کودکان یا یونیسف، اعلام کرده است که همه‌گیری کرونا در جهان، منجر به افزایش ازدواج کودکان شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از صبح کابل، در بیانیه‌ای که روز دوشنبه ( 8، مارچ)، از سوی یونیسف به مناسبت روز جهانی زن منتشر شده، آمده است که میلیون‌ها کودک به دلیل همه‌گیری کرونا، در خطر ازدواج زودهنگام قرار دارند.

یونیسف، دلیل افزایش ازدواج کودکان را بسته بودن مکتب‌ها، فشار اقتصادی و مرگ والدین اعلام کرده و گفته است که تعداد ازدواج کودکان تا پایان سال روان میلادی، به بیش از 10 میلیون افزایش خواهد یافت.

انته ربیچ   Soccer Football - World Cup - Semi Final - Croatia v England - Luzhniki Stadium, Moscow, Russia - July 11, 2018 Croatia's Ante Rebic before the match - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.02.2021
کار شایسته ربیچ؛ پرداخت قروض تمام روستانشینان و کمک مالی به کودکان

بر اساس بررسی‌های صندوق حمایت از کودکان، در سراسر دنیا دست‌کم ۶۵۰ میلیون زن استند که پیش از 18 سالگی ازدواج کرده‌اند و نیمی از این زنان، در کشورهای هند، برازیل، اتیوپی، نایجریه و بنگلادیش زندگی می‌کنند.

هنریتا فور، مدیر اجرایی یونیسف، گفته است: "همه‌گیری کرونا، وضعیت دشواری را برای میلیون‌ها دختر ایجاد کرده است؛ اما می‌توانیم و باید به ازدواج کودکان پایان دهیم. ما باید سریعا اقدام کنیم؛ با بازگشایی مکتب‌ها، اطمینان از دسترسی به خدمات صحی و اجتماعی، اجرایی کردن قوانین و سیاست‌های موثر در کشورهای مختلف، می‌توانیم خطر ازدواج کودکان را کاهش دهیم".

بانو فور، تاکید کرده است که ازدواج کودکان، علاوه بر آن‌که مانع تحصیل آن‌ها می‌شود، آن‌ها را با تجربه‌ی زودهنگام خشونت خانگی و بارداری نیز مواجه می‌کند که آثار منفی روانی و جسمی را برای آن‌ها در پی دارد.

یونیسف ماه گذشته نیز در بیانیه‌ای هشدار داده بود اگر مکتب‌ها تعطیل باشند و اختلال در رساندن کمک‌های بشری به وجود بیاید، تا پایان دهه‌ی کنونی دو میلیون دختر در معرض ختنه قرار دارند.

یونیسف هشدار داده بود که ختنه‌ی دختران در 30 کشوری که ختنه در آن‌ها رواج دارد، در زمان همه‌گیری کرونا افزایش یافته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала