جایزه دومیلیون دالری برای به دام انداختن آدم برفی در آمریکا

© Fotolia / Bestgreenscreenجایزه دومیلیون دالری برای به دام انداختن آدم برفی در آمریکا
جایزه دومیلیون دالری برای به دام انداختن آدم برفی در آمریکا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.03.2021
عضو شوید
پاداش برای به دام انداختن موجود افسانه‌ی آدم برفی در اکلاهما - آمریکا 85 برابر افزایش افزایش یافته است.

به گزارش اسپوتنیک،به نقل از The Sun مقام های ایالتی در اکلاهاما سیتی اعلام کرده اند به افرادی که بتوانند موجود افسانه ای، آدم برفی را صید کنند به جای 25 هزار دالر طوری که قبلا اعلام شده 2 میلیون و یکصد هزار دالر پرداخت خواهد شد.علاوه بر این ، مقامات مجوز شکار آدم برفی را بررسی می کنند.

آدم برفی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.04.2019
کشف رد پای آدم برفی در قُله های هیمالیا + تصاویر

خاطر نشان می‌گردد که در ماه  جنوری جاستین همفری از اعضای مجلس نمایندگان ایالات متحده دو لایحه  را ارائه کرد که باید چارچوب فصل شکار آدم برفی ها را مشخص کند. صحبت بر سر به دام انداختن این موجودات افسانه‌ی مطرح است نه کشتن آنها.

همفری گفت: "هدف ازاین لایحه توسعه گردشگری در منطقه است، بگذار مردم هنگام بازدی از منطقه ما لذت ببرند".

  یتی یا مرد برفی موجودی افسانه‌ای است که بسیاری فکر می‌کنند چنین موجودی ساکن کوه‌های بزرگ هیمالیا و کشورهای نپال و تبت است. بنا به داستان‌ها او جثه‌ای به بزرگی یک خرس بزرگ سفید دارد و همانند انسان بر روی دو پا راه می‌رود. گفته می‌شود که بومیان و کوهنوردان در هوای بد کوهستان یتی را گه گاه می‌بینند. همچنین گفته می‌شود که گاهی به مردمان گمشده در کوه کمک می‌کند. از این موجود با نام‌های «پاگنده» و ساسکواچ هم نام برده شده است.

بسیاری از انسان‌های کنجکاو و حتی دانشمندان به‌دنبال ردپاهای «یتی» هستند. برخی دانشمندان انسان‌شناس یتی را با «ژیگانتوپیتکوس» که موجودی باستانی، انسان نما و منقرض شده از گونه پریمات‌ها می‌باشد مشابه دانسته‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала