ویران شدن همه پل و پلچک ها در شاهراه کندهار-لشکرگاه

© Sputnikویران شدن همه پل و پلچک ها در شاهراه کندهار-لشکرگاه
ویران شدن همه پل و پلچک ها در شاهراه کندهار-لشکرگاه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.03.2021
عضو شوید
تنها جاده‌یی‌که کندهار را به مرکز ولایت هلمند – لشکرگاه – وصل می‌کند، اکنون تخریب شده و ویران است.
کشته شدن ۲۲ جنگجوی طالبان در کندهار - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.03.2021
کشته شدن ۲۲ جنگجوی طالبان در کندهار

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، همه ای پل و پلچک‌ها که در مسیر چهل و پنج کیلومتری شاهراه کندهار – لشکرگاه استند، بدلیل انفجارها ویران شده‌اند.

شماری از رانندگان موترهای مسافربری در این مسیر می‌گویند، که در جنگ‌های اخیر، طالبان برای جلوگیری از گشت وگذار کاروان‌های نیروهای دولتی همه ای پل‌ها و پلچک‌های شاهراه لشکرگاه -هلمند را انفجار دادند.

مسافران در این مسیر نیز می‌گویند، که از یک‌سو ویرانی جاده و از سوی دیگر خطر وجود ماین‌ها هنوزهم آنان را در این مسیر با چالش‌ها روبه‌رو می‌سازد.

محمد نعیم، باشندۀ لشکرگاه گفت: «در این مسیر باید پسته‌های امنیتی ساخته شود تا مردم به اطمینان خاطر رفت و آمد کنند».

عطا الله، باشندۀ دیگر لشکرگاه نیز افزود: «ما از حکومت می‌خواهیم که در این مسیر پسته ایجاد کند، تا مردم بتوانند رفت و آمد کنند».

تنها جاده‌یی‌که کندهار را به مرکز ولایت هلمند – لشکرگاه – وصل می‌کند، همین شاهراه ۶۰۱ است؛ شاهراهی‌که اکنون تخریب شده و ویران است.

مجید آخندزاده، معاون شورای ولایتی هلمند بیان داشت: «نظامیان در این مسیر رفت و آمد کرده نمی‌توانند و غیرنظامیان که در این مسیر رفت و آمد دارند، بسیار با مشکلات روبه‌رو استند».

اما مقام‌های امنیتی هلمند می‌گویند، که گروه طالبان برای رفت وآمد خود و گروه‌های تبهکار می‌کوشند تا حضور نیروهای دولتی را در شاهراه‌ها کاهش دهند.

ولی جان سرحدی، فرمانده پولیس هلمند تصریح کرد: «اکنون ما بر مسیر این راه تسلط داریم. در این مسیر هیچ مشکلی وجود ندارد».

گل احمد کمین، نمایندۀ مردم کندهار در مجلس نماینده‌گان نیز بیان کرد: «راه در چند بخش بسته است. این راه به میدان جنگ مبدل شده‌است و طالبان در چند بخش، این راه را بسته‌اند».

یادآوری می کنیم، که در چند ماه پسین جنگ میان نیروهای دولتی افغانستان و جنگجویان گروه طالبان در ولایت های کندهار، هلمند و ارزگان شدت گرفته است. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала