Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

فیفا به دنبال برگزاری بازی‌های تیم ملی آمریکای جنوبی در اروپا

© AFP 2023 / NELSON ALMEIDABrazil's Chapecoense players pose for pictures during their 2016 Copa Sudamericana semifinal second leg football match against Argentina's San Lorenzo held at Arena Conda stadium, in Chapeco, Brazil, on November 23, 2016.
Brazil's Chapecoense players pose for pictures during their 2016 Copa Sudamericana semifinal second leg football match against Argentina's San Lorenzo held at Arena Conda stadium, in Chapeco, Brazil, on November 23, 2016. - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.03.2021
عضو شوید
فیفا از روسای آمریکای جنوبی می‌خواهد در مسابقات مقدماتی جام جهانی در اروپا بازی کنند.

به گزارش اسپوتنیک؛ فیفا در تلاش است تا سران فوتبال آمریکای جنوبی را ترغیب کند برخی از مسابقات مقدماتی جام جهانی این ماه را به اروپا نقل مکان کنند، تا باشگاه‌های لیگ برتر بتوانند بازیکنان خود را آزاد کنند.

یورگن کلوپ سرمربی لیورپول تأیید کرد که مانع سفر ستاره‌ها به مسابقات بین المللی آنها خواهد شد. قرار است نام‌های بزرگی مانند آلیسون، فابینو، روبرتو فیرمینو، سادیو مانه و نبی کیتا اجازه حضور در ترکیب تیم ملی شان را نیابند.

کلوپ اجازه بازگشت بازیکنان خود را نخواهد داد زیرا در بازگشت از کشورهایی که در فهرست سرخ دولت انگلستان قرار دارند، ده روز در قرنطینه سخت در هتل باید قرار بگیرند.

انتظار می‌رود منچسترسیتی با ادرسون، گابریل ژسوس و سرخیو آگوئرو موضع مشابهی داشته باشد.

منچستر یونایتد همچنین قادر خواهد بود ادینسون کاوانی و الکس تلس را در اولدترافورد نگه‌دارد تا این‌که به خانه بازگردد، در این صورت برونو فرناندس ستاره ملی پوش پرتگالی مانع از این کار خواهد شد.

فیفا ماه گذشته تأیید کرد که در صورت اعمال محدودیت‌هایی کوید -19 از جمله قرنطینه، مقررات عادی بین المللی پخش بازیکن را اجرا نخواهد کرد.

سران خشمگین آمریکای جنوبی خواستار به تعویق انداختن مسابقات این ماه شدند که شامل جدال بزرگ بین برزیل و آرجانتین و سفر برنامه ریزی شده اروگوئه به آرجانتین می‌شود.

اما مسابقات مقدماتی آمریکای جنوبی در حال حاضر چهار مسابقه عقب مانده که نتیجه مستقیم بیماری همه‌گیر است. این تابستان همچنین از تأخیر سال 2020 کوپا آمریکا استقبال خواهد کرد.

فیفا پیشنهاد کرده که راه حل این مسئله این باشد که در عوض بازی‌های مربوط به کشورهای بزرگتر در اروپا، جایی که اکثر بازیکنان مستقر هستند انجام شود. با توجه به این که همه بازی‌ها در هر صورت پشت درهای بسته انجام می‌شوند روسای جهان استدلال می‌کنند که مزیت سنتی خانه در حال حاضر از بین رفته است. با این حال بولیوی، کلمبیا و اکوادور همه از زیادی شهرهای پایتخت خود بهره‌مند می‌شوند.

تغییر دادن بازی‌ها به بوداپست، بخارست و آتن همانطور که یوفا قبلاً برای بازی‌های این فصل لیگ قهرمانان و لیگ اروپا انجام داده، به بازیکنان مستقر در اروپا اجازه می‌دهد تا با هم تیمی‌های خود همراه شوند. چنین اقدامی دیگر اجازه نمی‌دهد سران لیگ برتر مانع از حضور بازیکنان خود شود.

تاکنون روسای آمریکای جنوبی در برابر این ایده مقاومت نشان داده‌اند. اما فشارهای فیفا که خواستار چرخش است در حال افزایش می‌باشد و می‌تواند آنها را مجبور به عقب نشینی کند تا اطمینان حاصل کند که می‌توانند قوی‌ترین طرف‌های خود را بیرون بیاورند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала