سخنگوی پنتاگون: تصمیم برای خروج نیروها از افغانستان هنوز گرفته نشده

© AFP 2023 / Paul J. Richardsسخنگوی پنتاگون: تصمیم برای خروج نیروها از افغانستان هنوز گرفته نشده
سخنگوی پنتاگون: تصمیم برای خروج نیروها از افغانستان هنوز گرفته نشده - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.03.2021
عضو شوید
سخنگوی وزارت دفاع ایالات متحده می‎گوید که مقامات این کشور هنوز هیچگونه تصمیمی برای خروج نیرو های آمریکایی از افغانستان نگرفته اند.

به گزارش اسپوتنیک، جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع ایالات متحده "پنتاگون" در یک نشست مطبوعاتی اظهار داشت که ایالات متحده هنوز هیچگونه تصمیمی مبنی بر خروج نیرو های آمریکایی از افغانستان نگرفته است.

وی گفت دولت جدید جوبایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، بررسی ها در این خصوص را آغاز کرده اما تاکنون  به کدام نتیجه نرسیده است.

وی در پاسخ به خبرنگاران در مورد شمار نیروهای آمریکایی در افغانستان گفت: «از جانب ما (پنتاگون) هیچ تغییری ایجاد نشده است، بررسی های ما در خصوص بازنگری توافقنامه دوحه با طالبان در حال انجام است، هنوز هیچ تصمیمی در خصوص حضور یا عدم حضور نیرو های ارتش  آمریکا در افغانستان گرفته نشده است».

Солдат Сил специального назначения Армии США - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.03.2021
توصیه وزرای دفاع اوباما و ترامپ: آمریکا افغانستان را ترک نکند

آقای کربی در مورد این که آیا پنتاگون شمار نیروهای آمریکایی در افغانستان را تا ماه می به صفر می‌رساند، چیزی نگفت. او به سوال خبرنگاران در این رابطه گفت که بسیاری مسایل به این بستگی دارد که آیا گروه طالبان و حکومت افغانستان به یک راه حل سیاسی از طریق مذاکره می‌رسند یا نه.

این در حالی است که پیش از این پنتاگون گفته بود  طالبان به تعهدات خود در توافقنامه با ایالات متحده آمریکا به شمول کاهش خشونت و قطع رابطه به القاعده عمل نکرده اند. اما گروه طالبان این ادعای پنتاگون را رد کرده است.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان با نشر اعلامیه‌ای در توییتر، این اظهارات سخنگوی وزارت دفاع را رد کرد. مجاهد نوشت: «ادعای وزارت دفاع آمریکا که گویا طالبان به توافقنامه دوحه عمل نکرده است حقیقت ندارد.«

سخنگوی طالبان با بیان این که همه مواد توافقنامه با ایالات متحده آمریکا عملی می‌کنند، افزوده است که »عملی نمودن پيمان دوحه یگانه راه حل معضله فعلی است«.

توافق‌نامه دوحه در دهم حوت سال گذشته از سوی زلمی خلیل‌زاد و ملا عبدالغنی برادر، معاون سیاسی طالبان در قطر امضا شد. آمریکا در حال بررسی این توافق‌نامه و تعهداتی است که طالبان ملزم به رعایت آن شده بودند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала