آمریکا خواستار توقف فوری خشونت علیه خبرنگاران در افغانستان شد

© کسرا آمریکا خواستار توقف فوری خشونت علیه خبرنگاران در افغانستان شد
 آمریکا خواستار توقف فوری خشونت علیه خبرنگاران در افغانستان شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.03.2021
عضو شوید
سفارت آمریکا در کابل خواستار توقف فوری خشونت علیه خبرنگاران شده و گفته است که از تحقیقات سریع و پیگرد قانونی عاملان ترور خبرنگاران، حمایت می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک، در پیام سفارت آمریکا که امروز (چهارشنبه، ۱۳ حوت) منتشر شده، به ‌گونه‌ ضمنی از حکومت افغانستان خواسته شده است که به معافیت از مجازات عاملان قتل خبرنگاران پایان داده، از آزادی بیان دفاع و از خبرنگاران نیز محافظت کند.

نگرانی اتحادیه اروپا از کشتار های هدفمند خبرنگاران در افغانستان   - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.02.2021
نگرانی اتحادیه اروپا از کشتار های هدفمند خبرنگاران در افغانستان

در پیام سفارت امریکا در مورد قتل یما سیاوش، گرداننده‌ی پیشین تلویزیون خصوصی طلوع نیوز نیز آمده است که با گذشت نزدیک به چهار ماه، عاملان آن هنوز هم شناسایی نشده‌اند.

پیش از این خانواده‌ی یما سیاوش بارها حکومت را به نداشتن اراده برای معرفی «قاتل» سیاوش متهم کرده است. خانواده‌ی سیاوش حتی از شورای امنیت سازمان ملل نیز برای بررسی قتل او کمک خواسته است.

از سوی هم، سفارت امریکا در کابل درحالی خواستار توقف فوری خشونت علیه خبرنگاران شده است که روز گذشته سه کارمند زن تلویزیون خصوصی «انعکاس» در شهر جلال‌آباد، مرکز ولایت ننگرهار ترور شدند.

مسئولیت این رویداد را فرد یا گروهی بر عهده نگرفته است. طالبان هر گونه دست‌داشتن در ترور این کارمندان زن تلویزیون «انعکاس» را رد کرده است.

پولیس ننگرهار گفته است که طراح و عامل اصلی حمله بر این کارمندان رسانه‌ای را بازداشت کرده است.

ترور این کارمندان رسانه‌ای با واکنش‌های گسترده‌ی داخلی و خارجی مواجه شده است. نهادهای مدافع خبرنگاران و رسانه‌ها از حکومت خواستار بررسی قضیه و شناسایی و مجازات عاملان آن شده‌اند.  

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала