تحریم بیشتر امریکا بر روسیه به خاطر ناوالنی

© AFP 2023 / MLADEN ANTONOVتحریم بیشتر امریکا بر روسیه
تحریم بیشتر امریکا بر روسیه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.03.2021
عضو شوید
ایالات متحده امریکا بر روسیه تحریم های بیشتری را اعمال می کند.

به گزارش اسپوتنیک، ایالات متحده امریکا تحریم های بیشتری را بر روسیه اعمال می کند. 

ایالات متحده تحریم هایی را در برابر 7 مقام ارشد روسیه به دلیل وضعیت ایجاد شده پیرامون ناوالنی اعمال می کند.

یک مقام ارشد دولت امریكا گفت، وزارت بازرگانی امریكا در لیست تحریم های خود 14 سازمان را در پیوند به پرونده الكسی ناوالنی قرار داده است.
این مقام دولت امریکا در جلسه توجیهی گفت: "ما 14 حزب را به لیست سازمانهای خود اضافه می کنیم".
به گفته وی، 13 نفر از آنها شرکت های تجاری هستند، از جمله 9 شرکت در روسیه، 3 شرکت در آلمان، 1 شرکت در سوئیس و همچنین یک موسسه تحقیقاتی دولتی در روسیه است.

بایدن ناوالنی بلاگر و مخالف دولت روسيه باید بی‌درنگ  آزاد شود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.02.2021
بایدن: ناوالنی باید بی‌درنگ آزاد شود
این مقام دولتی امریکا گفت: "همه این احزاب در جنبه های مختلف تولید سلاح های بیولوژیکی و عناصر شیمیایی (سلاح ها) نقش دارند".
هرگونه صادرات و صادرات مجدد محصولات مرتبط با این سازمان ها مشمول رژیم مجوز "پیش فرض رد" ایالات متحده خواهد بود.
دبیرخانه مطبوعات رئیس جمهور روسیه دیمیتری پسکوف پیش از این گفته بود، که کرملین اطمینان دارد که سیاست تحریم ها علیه فدراسیون روسیه به هدف خود نمی رسد.
یادآوری می کنیم، که ناوالنی پس از بیمار شدن در هواپیما در مسیر حرکت از تومسک در 20 اگوست سال 2020 در اومسک بستری شد. بر اساس نتایج معاینات ، پزشکان اومسک تشخیص اصلی را اختلال متابولیک نامیدند که باعث تغییر شدید قند خون شد. علت آن هنوز مشخص نیست، اما طبق گفته پزشکان اومسک، هیچ زهری در خون و ادرار ناوالنی یافت نشد.
سپس او را با هواپیما به آلمان منتقل کردند. پس از آن ، دولت آلمان با استناد به پزشكان ارتش این کشور اعلام كرد، كه گفته می شود ناوالنی با ماده ای از گروه جنگ سمی نوویچوك مسموم شده است. پس از آن ، کابینه وزیران جمهوری فدرال آلمان گزارش داد، که نتیجه گیری کارشناسان آلمانی توسط آزمایشگاه های سویدن و فرانسه تأیید شده است ، به موازات آن ، سازمان منع جنگ افزارهای کیمیایی OPCW ، بنا به درخواست برلین ، تحقیقات خود را انجام می دهد. در همین رابطه ، كرملین اظهار داشت كه برلین نتیجه گیری خود را به مسكو اطلاع نداد و سپس وزارت امور خارجه روسیه تأكید كرد كه روسیه منتظر پاسخ آلمان از درخواست رسمی در مورد این وضعیت است: ظرف مدت یك ماه روسیه درخواستهای قانونی برای آلمان ارسال كرد در مورد اوضاع با ناوالنی ، در آن زمان پاسخ هایی در مورد آنها دریافت نشده است ، و همچنین از سازمان منع جنگ افزارهای کیمیایی OPCW - در نامه های مربوطه دریافت نشده است.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала