نبیل: خلیلزاد از پاکستان و طالبان ببر کاغذی ترسناک ساخته است

© Photo / Rahmatullah Nabil FBرحمت الله نبیل، نامزد انتخابات ریاست جمهوری افغانستان
رحمت الله نبیل، نامزد انتخابات ریاست جمهوری افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.03.2021
عضو شوید
رئیس پیشین امنیت ملی کشور در اظهارات تازه در پیوند به روند صلح، گفته است که زلمی خلیلزاد از گروه طالبان و پاکستان ببر کاغذی ترسناک ساخته و تلاش دارد که منطقه و جهان آن را باور کنند.

به گزارش اسپوتنیک، رحمت‌الله نبیل، رئیس پیشین امنیت ملی اخیرا ضمن ابراز نظر در مورد یک سالگی توافق‌نامه صلح ایالات متحده آمریکا با گروه طالبان، از رویکرد زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا برای صلح افغانستان انتقاد کرده است.

شورای امنیت: توافق امریکا و طالبان خونریزی و جنگ را پایان نداده است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.02.2021
شورای امنیت: توافق امریکا و طالبان خونریزی و جنگ را پایان نداده است

رئیس پیشین امنیت ملی کشور در فیسبوکش نوشته، آن‌گونه که به نظر می‌رسد، متاسفانه خليلزاد از طالبان و پاکستان، چنان يک ببر كاغذى هولناک ساختند كه تمام کشورهای منطقه و بازیگران جهانی، به آن باور کنند و آن‌ها را بخشی از بازی حساب کنند؛ در واقعیت اما اینها ببر اصلى نيستند، در همان شکل کاغذی هم کارتونی پشک‌های صحرایی هستند.

آقای نبیل در ادامه افزوده که « حالا، دستگاه پالیسی آنها فكر می‌كنند كه با كشتن افغان‌های بی‌گناه می‌توانند خود را ببر ثابت بسازند».

او خلیلزاد را به کشیدن «دندان جمهوریت»متهم ساخته.

این در حالیست که پیش از این هم برخی از شخصیت‌های سیاسی از خلیلزاد به دلیل عدم توجه به خواست دولت و مردم افغانستان در گفت‌وگوهای صلح، انتقاد کرده بودند.

گفتنی است که به تاریخ دهم حوت سال گذشته، ایالات متحده آمریکا و گروه طالبان پس از 19 سال جنگ و درگیری و نیز 18 ماه مذاکره، سرانجام باهم توافق‌نامه صلح امضا کردند.

بر اساس این توافق‌نامه، آمریکا تمام نیروهای خود را تا اوایل ماه می سال 2021 میلادی به گونه کامل از افغانستان خارج می‌کند و در عوض گروه طالبان نیز روابط خود را با گروه‌های تروریستی قطع کرده، خشونت‌های خود را کاهش داده و وارد گفت‌وگوهای بین‌الافغانی می‌شود.

اما با گذشت یک سال از این توافق‌نامه که توسط زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا برای صلح افغانستان و ملا برادر، معاون سیاسی طالبان در دوحه قطر به امضا رسید، نه تنها خشونت‌ها از سوی طالبان را کاهش نداد که افزایش نیز داد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала