بازنگری توافق‌نامه دوحه/موضوع دیدار خلیلزاد و عبدالله

© @AFGHANCE دیدار خلیلزاد و عبدالله
دیدار خلیلزاد و عبدالله - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.03.2021
عضو شوید
زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان پیش از چاشت امروز دوشنبه، یازدهم حوت با عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه ملی در کاخ سپیدار دیدار کرد.

به گزارش اسپوتنیک، زلمی خلیلزاد، نماینده‌ی ویژه‌ی آمریکا در امور صلح افغانستان در جریان سفر منطقه‌ای خود به کابل آمده و با عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی دیدار کرده است.

در این دیدار معاونان شورای عالی مصالحه ملی و هیأت همراه زلمی خلیل‌زاد نیز حضور داشته‌اند.

طبق اعلام سپیدار، دو طرف درباره‌ مذاکرات صلح، بازنگری توافق‌نامه‌ دوحه و روند مذاکرات صلح از سوی اداره‌ جدید ایالات متحده‌‌ ، تسریع روند مذاکرات صلح، دور دوم مذاکرات در دوحه، کاهش خشونت‌ها، راه‌های پیش‌رفت در مذاکرات صلح و دست‌یافتن به صلح دایمی بحث و تبادل نظر کرده‌اند.

آغاز دور تازه سفر زلمی خلیل‌زاد به کشورهای منطقه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.02.2021
آغاز دور تازه سفر زلمی خلیل‌زاد به کشورهای منطقه

جزییات بیش‌تری از سوی سپیدار درباره گفت‌وگوی عبدالله عبدالله و خلیل‌زاد درباره بازنگری توافق‌نامه دوحه به نشر نرسیده است.

دولت جدید آمریکا به رهبری جو بایدن اعلام کرده است که توافق‌نامه دوحه را بررسی می‌کند تا روشن شود که طالبان به تعهداتش پای‌بند بوده است یا خیر.

از امضای این توافق‌نامه یک سال می‌گذرد و طالبان متهم هستند که به برخی از تعهدات اصلی خود در این توافق‌نامه پای‌بند نبوده‌اند.

گفتنی است که زلمی خلیل‌زاد اولین سفرش را پس از تمدید مأموریتش به عنوان نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان آغاز کرده است.

وزارت خارجه آمریکا گفته است که او در این سفر با رهبران افغانستان، نماینده‌گان طالبان و کشورهای منطقه که منافع‌شان به توافق سیاسی عادلانه و پایدار و همین طور آتش‌بس دایمی در افغانستان گره خورده است، گفت‌وگو می‌کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала