کشور چین 400 هزار دوز واکسین ضد کرونا به افغانستان کمک می‌کند

© Ministry of Public Health Afghanistan Official Facebook Page.کشور چین 400 هزار دوز واکسین ضد کرونا به افغانستان کمک می‌کند
کشور چین 400 هزار دوز واکسین ضد کرونا به افغانستان کمک می‌کند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.02.2021
عضو شوید
سفیر چین در دیدار با سرپرست وزارت صحت عامه افغانستان از کمک 200 هزار دوز واکسین ضد کرونای دیگر به افغانستان خبر داد. 
نخستین محموله واکسین ضد ویروس کرونا پس از شش ماه وارد افغانستان می شود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.01.2021
نخستین محموله واکسین ضد ویروس کرونا پس از شش ماه وارد افغانستان می شود

به گزارش اسپوتنیک، وزارت صحت عامه افغانستان امروز نوشت: وانگ یو سفیر کشور چین، امروز در دیداری با داکتر وحید مجروح سرپرست وزارت صحت عامه، از کمک دوصدهزار دوز دیگر واکسین کرونا به دولت افغانستان خبر داد. وانگ یو در نشست پیشین که با سرپرست وزارت صحت عامه داشت دوصدهزار دوز واکسین کرونا از سوی این کشور به دولت افغانستان وعده کمک داده بود، که دوصدهزار دوز دیگر نظر به تقاضای وزارت صحت عامه از سوی این کشور به آن افزوده شده است و مجموعه مقدار واکسین کمک شده از سوی این کشور به چهارصد هزار دوز رسیده است.
این وزارت افزوده است، که داکتر وحید مجروح سرپرست وزارت صحت عامه، از این کمک کشور چین قدردانی نموده و واکسین کرونا را یکی از نیازهای مهم سکتور صحت در مهار ویروس کرونا خواند.
او همچنان کشور چین را یک همکار خوب وزارت صحت عامه خوانده و کمک های این کشور را در اوج بحران کرونا در افغانستان بسیار مفید و ارزنده عنوان کرد.
سرپرست وزارت صحت عامه افغانستان، از سفیر کشور چین خواست تا وزارت صحت عامه را در راستای فعال سازی دستگاه های بهداشتی درمانگاه جمهوریت نیز همکاری نماید.
در پایان این خبرنامه آمده است، که از سوی هم، آقای وانگ بر تداوم همکاری های کشور چین در افغانستان تاکید نموده گفت، که بحران ویروس کرونا سبب تاخیر در جهت همکاری این کشور برای فعال سازی دستگاه های طبی شفاخانه جمهوریت شد و قرار است بعد از عادی شدن وضعیت ناشی از ویروس کرونا، روند همکاری های ما در این راستا آغاز شود.

یادآوری می کنیم، که پیش از این کشور هندوستان نیز به افغانستان واکسین ضد ویروس کرونا کمک کرده بود و تا اکنون بیش از 8 هزار نفر خود را واکسینه کرده اند. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала