اندرابی در ارغنداب کندهار: بیش از ۶۰۰ جنگجوی طالبان کشته شده اند

© Kandahar Media Centerاندرابی در ارغنداب کندهار: بیش از ۶۰۰ جنگجوی طالبان کشته شده اند
اندرابی در ارغنداب کندهار: بیش از ۶۰۰ جنگجوی طالبان کشته شده اند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.02.2021
عضو شوید
وزیر امور داخله ای افغانستان در سفرش به کندهار گفت، که گروه طالبان اگر به جنگ ادامه بدهند، کشته می شوند. 
انفجار موتر بمب در ولسوالی ارغنداب کندهار  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.02.2021
انفجار موتر بمب در ولسوالی ارغنداب کندهار 

به گزارش اسپوتنیک، دفتر رسانه ای مقام ولایت کندهار امروز نوشت: محمد مسعود اندرابی وزیر امور داخله، شاه محمود میاخیل معاون نخست و سرپرست وزارت دفاع ملی افغانستان به این ولایت سفر کرده اند. 

در این سفر وزیر امور داخله و سرپرست وزارت دفاع ملی افغانستان از پاسگاه های ولسوالی ارغنداب دیدن و گفته است، که بیش از شش صد جنگجوی گروه طالبان که شماری از فرماندهان مطرح طالبان نیز در میان ۶۰۰ نفری اند که در جنگ کندهار از جمله ولسوالی ارغنداب کشته شده‌اند. به گفته‌ی او، تنها راهی که برای طالبان باقی مانده تسلیم شدن است در غیر آن اگر به جنگ ادامه بدهند کشته می‌شوند.

وزیر داخله افزود: اخیرا اختلافات میان طالبان کندهاری و طالبانی که از ولایت‌های زابل، فراه و دیگر ولایات به کندهار آمده بودند، تشدید شده است.

اندرابی همچنان گفت: طالبان در فصل زمستان تلاش‌شان روی ولایت‌های هلمند و کندهار متمرکز بود، اما جنگ‌جویان این گروه روحیه‌ی‌شان را با تلفات سنگین در ارغنداب و دیگر ولسوالی‌ها، باخته‌اند.

وزیر داخله افزوده است، که با اجرای عملیات نیروهای ویژه از وزارت‌های داخله و دفاع و همچنان ریاست عمومی امنیت ملی، برنامه‌ی طالبان برای ایجاد تشویش در کندهار و یا تهدید شهر کندهار خنثا شده است.

اندرابی گفت: امیدوار است که طالبان با جنگ کندهار، به این پی برده باشد که راه صلح تنها راه بهتر برای رسیدن به توافق است.

او در عین حال گفت: در صورتی که طالبان جنگ را انتخاب کرده و به این فکر کنند که می‌توانند بزرگ‌شهرها را محاصره و یا تهدید کنند، با سرنوشتی مواجه خواهند شد که در ارغنداب مواجه شده‌اند.

یادآوری می کنیم، که امروز وزیر امور داخله و سرپرست وزارت دفاع ملی افغانستان برای تجلیل از روز سرباز و بررسی وضعیت امنیتی این ولایت به آن ولایت سفر کرده اند. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала