راکفلر ملیله پیکاسو را از سازمان ملل پس گرفت

© Sputnik /  مراجعه به بانک تصاویر راکفلر ملیله پیکاسو را از سازمان ملل پس گرفت
راکفلر ملیله پیکاسو را از سازمان ملل پس گرفت - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.02.2021
عضو شوید
ملیله گرنیکا کاپی نقاشی هنرمند مشهور پابلو پیکاسو که در مقر سازمان ملل در نیویورک بود، به دارنده اش پس داده شد. 
Pablo Picasso - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.11.2016
همسر پیکاسو متهم اصلی سرقت آثار او است

به گزارش اسپوتنیک، استفان دوجاریک نماینده سازمان ملل گفت، که نلسون راکفلر جونیور ملیله گرنیکا نقاشی پابلو پیکاسو هنرمند مشهور را که سازمان ملل به طور امانت داده بود، پس گرفت. 

بر پایه گفته های نماینده سازمان ملل، راکفلر جونیور صاحب ملیله است و اخیراً قصد خود را برای جمع آوری آن به سازمان ملل اعلام کرده بود.

دوجاریک گفت: "ما از خانواده راکفلر سپاسگزاری می کنیم که بیش از 35 سال این قطعه افسانه ای را به ما قرض داده اند".

ملیله "گرنیکا" در سال 1955 به سفارش نلسون راکفلر پدر از روی نقاشی اصلی پیکاسو به کارگردانی خود هنرمند ایجاد شد. از سال 1985، آن را بر روی دیوار ورودی اتاق جلسات شورای امنیت سازمان ملل قرار داده اند.

این نقاشی به نام شهری در کشور باسک نامگذاری شده است که در طول جنگ داخلی اسپانیا بمباران شد. نسخه اصلی آن در موزه ملی مادرید است.

یادآوری می کنیم، که ساختمان سازمان ملل؛ هدیه راکفلرها است.

راکفلرها برای خودشان محله دارند در نیویورک؛ محله‌ای که «راکفلر سنتر» نام دارد و محدوده‌ای است با 16 ساختمان مهم اداری و تجاری در منطقه منهتن. تشکیلات عریض و طویلی هم در امریکا دارند و موقوفاتی که فهرستی طولانی دارد. راکفلرها حتی دانشگاه هم دارند در نیویورک.

راکفلر سنتر؛ مرغوب‌ترین و گران‌ترین بخش منهتن است
شبکه‌ای گسترده از نهادهای مالی و موقوفات اجتماعی و فرهنگی هم دارند؛ از کتابخانه‌های عمومی و دانشگاهی و اندیشکده های سیاسی و نظامی تا پارک ملی «گراند تیتون» اهدایی فرزند ارشد «جان دی راکفلر» به دولت آمریکا، مرکز هنرهای نمایشی لینکلن، موزه هنرهای مدرن نیویورک تا «انجمن آسیا» که هدف آن آشنا کردن مردم جهان با کشورهای آسیاست! جالب اینکه ساختمان سازمان ملل هم اهدایی فرزند ارشد «جان دی راکفلر» است که به «جان دی راکفلر جونیور» مشهور بود.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала