ناتو اوضاع ارمنستان را تعقیب می کند+ویدیو

© Sputnik / Asatur Yesayants /  مراجعه به بانک تصاویر ناتو اوضاع ارمنستان را تعقیب می کند
ناتو اوضاع ارمنستان را تعقیب می کند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.02.2021
عضو شوید
سازمان پیمان آتلانتیک شمالی به اجتناب از بروز تشنج و تشدید تنش فراخواند.

به گزارش اسپوتنیک،اوآنا لونگسکا، سخنگوی رسمی ناتو در توئیتر خود نوشت: "ناتو به دقت تغییر اوضاع در ارمنستان را زیر نظر دارد و از طرفین می خواهد از تشدید تنش خودداری ورزند و اختلافات را از راه مسالمت‌آمیز و در قالب قانون اساسی حل و فصل نمایند.

چندی قبل اتحادیه اروپا نیز متذکر شدند که تمام اختلافات سیاسی باید از طریق گفتگوی سیاسی حل و فصل شود. حمایت و حفظ نظم دموکراتیک و مطابق با قانون اساسی یگانه راهی است که ارمنستان بر اساس آن می تواند بطور موثر نسبت به چالش ها واکنش نشان بدهد.

در روزهای اخیر، هزاران معترض ارمنستانی با حضور در جاده های مرکز کشور، خواستار کناره‌گیری نیکول پاشینیان، صدراعظم این کشور به دلیل نقش وی در تحولات منطقه قره‌باغ کوهستانی شدند.

بعد از جنگ 44 روزه با جمهوری آذربایجان در منطقه قره‌باغ کوهستانی که با توافق سه‌جانبه ایروان، باکو و مسکو به آتش‌بس منجر شد، انتقادها و تظاهرات علیه صدراعظم ارمنستان بیشتر شده است.

ارمنستان در این جنگ بعد از پیشروی نیروهای آذربایجان، مجبور شد هفت منطقه اشغالی این کشور را در منطقه قره‌باغ کوهستانی تخلیه کرده و به سرحدات بین‌المللی عقب‌نشینی کند. مخالفین پاشینیان او را به خیانت و کشتار نیروهای ارمنی در جنگ متهم کرده و خواستار برکناری او از قدرت هستند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала