طالبان: توافقنامه با امریکا را نقض نکرده یم

© Sputnik / PMطالبان
طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.02.2021
عضو شوید
نماینده طالبان اظهار داشته است که طالبان توافقنامه امضا شده با امریکا را رعایت می نماید.

به گزارش اسپوتنیک، محمد نعیم نماینده رسمی دفتر سیاسی طالبان که عضو هیت مذاکرات طالبان با دولت کابل می باشد اظهار داشته است که طالبان تمام مسوولیت های خود را در چوکات توافقنامه صلح که سال گذشته در قطر با امریکا امضا شد، کاملاً رعایت می نماید، مسوولیت نقض توافقنامه به دوش جناح دیگر است.

شورای امنیت: توافق امریکا و طالبان خونریزی و جنگ را پایان نداده است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.02.2021
شورای امنیت: توافق امریکا و طالبان خونریزی و جنگ را پایان نداده است

وی افزود: « بعد از امضا توافقنامه با امریکا، در جریان سال جاری ما کاملاً تمام مسوولیت های خود ار عملی نمودیم. از طرف ما  هیچ نوع تخلف صورت نگرفته است. اما حملات خود را علیه ایشان متوقف نمودیم و از قلمرو افغانستان آنها را تهدید نکردیم. پیشرفت های در عملی نمودن توافقات وجود دارد و گام های منجمله در عرصه خروج نیروهای خارجی از افغانستان بخصوص نیروهای امریکا برداشته شد، اما جناح دیگر توافقنامه را نقض می کنند و بعضی ماده های توافقنامه را رعایت نمی نمایند.

مقامات افغانستان به مسوولیت های خود عملی نمایند، محبوسین ما را کاملاً آزاد نکرده اند، بعد از آغاز مذاکرات مستقیم بین الافغانی و همچنان قطع عملیات نظامی ، طالبان  از فهرست گروپ های تروریستی حذف نگردیده است.

وی افزود: "ما تقریباً 7000 محبوس داریم که طبق توافقنامه باید در جریان 3 ماه آزاد می شدند که نشده است. بعد از 5 ماه از آغاز نشست های بین الافغانی تا کنون هیچ نوع پیشرفت برای حذف طالبان از "لست سیاه" صورت نگرفته است".

به گفته وی ، توافق نامه ای نیز با ایالات متحده و دولت کابل مبنی بر جلوگیری از حمله بر مواضع طالبان، عملیات تهاجمی، حملات راکتی، هواپیماهای بدون سرنشین وجود داشت، اما تیراندازی و عملیات مقامات افغانستان با پشتیبانی نیروهای خارجی جریان دارد.

"آنها به مواضع مبارزان ما حمله می کنند، عملیات تهاجمی شبانه  راانجام می دهند، و مجاهدین ما مجبور به دفاع از خود می شوند. حملات به غیر نظامیان ،مؤسسات آموزشی، مساجد، رهبران مذهبی نیز توسط دولت در کابل سازماندهی می شود".

 در اخیر نعیم گفت: "برای اینکه به جهانیان نشان دهیم اوضاع ناپایدار است و نیروهای خارجی را به ماندن تشویق می کنیم. این دولت ضعیف برای دفاع از خود از اتهامات بی اساس علیه ما استفاده می کند".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала