ماندن نظامیان آلمانی تا ۲۰۲۲ در افغانستان 

© AFP 2023 / Kay Nietfeldماندن نظامیان آلمانی تا ۲۰۲۲ در افغانستان 
ماندن نظامیان آلمانی تا ۲۰۲۲ در افغانستان  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.02.2021
عضو شوید
دولت آلمان می خواهد ماموریت نظامیان این کشور در افغانستان را تا جنوری ۲۰۲۲ تمدید کند.

نظامیان آلمانی مدت طولانی در افغانستان خواهند ماند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.06.2017
نظامیان آلمانی مدت طولانی در افغانستان خواهند ماند
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، دولت آلمان می خواهد حضور نظامیان این کشور در چارچوب ماموریت پشتیبانی ناتو در افغانستان را تا ۳۱ جنوری سال آینده میلادی تمدید کند. خبرگزاری فرانسه امروز (سه شنبه) گزارش داد کابینه فدرال می خواهد تمدید ماموریت نظامیان آلمانی را در نشست روز چهارشنبه تصویب کند.

با این حال تغییری در محتوای این مأموریت از جمله شمار نظامیان حاضر در افغانستان که در حال حاضر هزار و ۳۰۰ نفر است، داده نخواهد شد. مأموریت نیروهای آلمانی در افغانستان تا پایان ماه مارچ پایان می‌یابد و تمدید این ماموریت به تأیید نمایندگان پارلمان (بوندستاگ) نیاز دارد. انتظار می‌رود پارلمان در آخرین هفته مارس - کمی پیش از پایان ماموریت قبلی - در این باره تصمیم گیری کند.

یادآوری می کنیم، که نیروهای دفاعی آلمان مسئول یکی از پنج منطقه ناتو در شمال افغانستان هستند. هم اکنون نظامیان آلمانی دومین گروه بزرگ نظامیان ناتو پس از ارتش ایالات متحده در افغانستان هستند. آمریکا پس از کاهش قابل توجه نیروها در زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ ۲ هزار و ۵۰۰ نظامی در این کشور دارد.

از زمان پایان مأموریت رزمی ناتو در پایان سال ۲۰۱۴ در افغانستان، این پیمان نظامی غربی همچنان با مأموریت به اصطلاح پشتیبانی در این کشور مانده است. این ماموریت شامل مشاوره و آموزش نیروهای امنیتی افغانستانی است که در حال حاضر ۹ هزار و ۶۰۰ سرباز را شامل می شود.

این در حالی است که آینده مأموریت ناتو در افغانستان نامشخص است. وزیران دفاع ناتو در رایزنی های خود در هفته گذشته که برای اولین بار از زمان روی کار آمدن جو بایدن تشکیل جلسه دادند، نتوانستند تصمیمی در مورد پایان این عملیات بگیرند.

دولت ترامپ به طالبان قول داده بود، که همه نیروهای خارجی را تا ۳۰ اپریل از افغانستان خارج کند، با این حال دولت بایدن در حال بررسی این این توافق نامه است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала