طالبان گزارش سازمان ملل درباره تلفات غیرنظامیان را غلط خواند

© Sputnikاعضای رهبری طالبان
اعضای رهبری طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.02.2021
عضو شوید
گروه طالبان با رد گزارش سازمان ملل درباره تلفات غیرنظامیان در سال 2020 گفت که این گزارش براساس اطلاعات ارگان‌های اطلاعاتی دولت افغانستان تنظیم شده است.

به گزارش اسپوتنیک، ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان در واکنش به گزارش سالانه دفتر نمایندگی سازمان ملل در افغانستان موسوم به «یوناما» درباره تلفات غیرنظامیان گفت که در این گزارش عاملان اصلی تلفات غیرنظامیان به شکل سلیقه‌ای پنهان شده و به نیروهای خارجی که عامل تلفات زیادی بودند نیز کاملاً برائت داده شده است.

افزایش تلفات غیرنظامیان افزایش در افغانستان     - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.02.2021
افزایش تلفات غیرنظامیان در افغانستان

براساس گزارش یوناما،  بر اثر درگیری‌ها و منازعات مسلحانه در سال 2020 میلادی 3 هزار و 35 غیرنظامی افغان کشته و 5 هزار و 785 تن زخمی شدند که طالبان مسئول 45 درصد تلفات و نیروهای امنیتی افغان عامل 22 درصد تلفات شناخته شده‌اند.

سخنگوی طالبان افزود: «ما این گزارش ناقص را که براساس اطلاعات نادرست تنظیم شده را رد می‌نماییم، اگرچه این گزارش پیش از انتشار با ارگان مربوطه ما شریک شده بود، اما در آن نگرانی‌ها، اطلاعات دقیق و جزئیات واقعی که ما با آن‌ها  داده بودیم، مراعات نشده است».

وی همچنین مدعی شد: اینگونه گزارش‌ها براساس اطلاعاتی تنظیم و منتشر می‌شود که ارگان‌های اطلاعاتی و نظامی دولت کابل به هدف تبلیغات علیه طالبان آن را شریک می‌سازند.

طالبان در ادامه نیز از سازمان ملل خواست تا با «افشا نمودن عاملان اصلی تلفات غیرنظامیان، این موضوع را بطور دقیق بررسی کرده و از این موضوع کاملاً بشری استفاده سیاسی نکند».

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала