مردی در پیوند به قتل یک زن در بامیان به ۱۰ سال زندان محکوم شد

© Photo / Africa Studio مردی در پیوند به قتل یک زن در بامیان به ۱۰ سال زندان محکوم شد
 مردی در پیوند به قتل یک زن در بامیان به ۱۰ سال زندان محکوم شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.02.2021
عضو شوید
دادگاه استیناف بامیان مردی را در پیوند به قتل یک زن به ۱۰ سال زندان محکوم نمود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، دادگاه استیناف ولایت بامیان، در یک نشست قضایی علنی، مردی را به‌دلیل شراکت در قتل یک زن ۳۵ ساله در مربوطات ولسوالی حصه‌اول یکه‌اولنگ، به ۱۰ سال زندان محکوم کرد.

این مرد "یحیا" نام دارد و در نشست قضایی روز دوشنبه، چهارم حوت از سوی دادگاه استیناف ولایت بامیان «در قضیه معاونت در جرم قتل» بانویی به‌نام "گلبخت" که حدود شش ماه پیش در خانه‌اش سر بریده شده بود، محکوم شناخته شد.

گفته شده این خانم توسط شوهر و به همکاری برادر شوهرش سر بریده شده است. شوهر مقتول تاکنون فراری است اما برادرش بازداشت و پس از سپری کردن دو دادگاه، سرانجام به ۱۰ سال زندان محکوم شد.

قتل مرموز یک زن ۳۵ ساله در پکتیکا + عکس - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.10.2020
قتل مرموز یک زن ۳۵ ساله در پکتیکا + عکس

هیأت قضایی ریاست دیوان رسیده‌گی به جرایم خشونت علیه زن و تخلفات کودکان دادگاه استیناف بامیان، فیصله‌ی دادگاه ابتدایی در این مورد را که قبلا صادر شده بود نیز نقض کرد. دادگاه ابتدایی رسیده‌گی به جرایم خشونت علیه زن و تخلفات کودکان، در یک نشست قضایی به تاریخ یازدهم دلو، این مرد را برائت داده بود.

غوث‌الدین طاهری، رییس هیأت قضایی در زمان خواندن حکم، حق فرجام‌خواهی را برای طرفین قضیه محفوظ دانست و افزود که این درخواست تجدید نظر به حکم دادگاه، باید در میعاد قانونی آن صورت گیرد.

پیش از این پولیس بامیان و اداره امور زنان این ولایت، گفته بود که این زن توسط شوهرش به قتل رسیده و خود او از ساحه فرار کرده است. دلیل سر بریدن این خانم توسط شوهرش، خشونت و مشکلات خانواده‌گی عنوان شده بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала