سفیر افغانستان: روسیه و آمریکا؛ برای دستیابی به صلح افغانستان باید اختلافات را کنار بگذارند

© Flickr / Sean Ellisروسان و امریکایان به همدیگر، نسبت آنچه که آنها فکر میکنند، شباهت زیاد دارند
روسان و امریکایان به همدیگر، نسبت آنچه که آنها فکر میکنند، شباهت زیاد دارند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.02.2021
عضو شوید
سفیر افغانستان در مسکو معتقد است که برای دستیابی به یک صلح پایدار در افغانستان؛ روسیه و ایالات متحده آمریکا باید اختلافات شان را کنار بگذارند.

به گزارش اسپوتنیک، سيد طيب جواد، سفیر افغانستان در مسکو امروز شنبه (20 فبروری) در یک مصاحبه اختصاصی گفت، افغانستان از اینکه آمریکا و روسیه اختلاف نظرها در خصوص مسئله افغانستان را کنار بگذارند و با یکدیگر در برقراری صلح در این کشور همکاری موثر داشته باشند، استقبال می کند.

ضمیر کابلوف - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.06.2020
کابلوف: آمریکا تلاش دارد با متهم ساختن روسیه شکست خود در افغانستان را توجیه کند

سيد طيب جواد به "اسپوتنیک" گفت: "متاسفانه روسیه و ایالات متحده آمریکا اختلاف نظرهایی دارند. ما در افغانستان معتقدیم که بهتر آن است که این کشورها توجه خود را از روی این اختلاف نظرها بردارند. ما خواستار همکاری نزدیک هم با روسیه و هم با آمریکا هستیم."

وی خاطر نشان کرد: "وقتی من سفیر افغانستان در آمریکا بودم، برای سالهای طولانی روابط بسیار خوبی با ایران برقرار کردیم، چرا که برای ما ایران یک همسایه بسیار با اهمیت به شمار می رود. به همین دلیل سالها پیش از آمریکا خواستار شدیم تا اختلاف نظر با ایران در خصوص مسئله افغانستان را کنار بگذارد. ما امیدوار هستیم چنین همکاری را در خصوص افغانستان میان روسیه و آمریکا شاهد باشیم؛ صرف نظر از رویکردهای متفاوت و همچنین مشکلات موجود در روابط فی ما بین."

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала