آتش سوزی در گمرک اسلام قعله؛ رانندگان ایرانی از دولت افغانستان جبران خسارات می‌خواهد

© Photo / Herat PGOآتش سوزی در گمرک اسلام قعله؛ رانندگان ایرانی از دولت افغانستان جبران خسارات می‌خواهد
آتش سوزی در گمرک اسلام قعله؛ رانندگان ایرانی از دولت افغانستان جبران خسارات می‌خواهد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.02.2021
عضو شوید
رانندگان ایرانی می‌گویند نزدیک به 100 خودروی متعلق به آنان که حامل مواد نفتی و گاز بود در آتش سوزی گمرک هرات طعمه حریق شده و از دولت افغانستان خواهان پرداخت خسارت هستند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، 5 روز از آتش‌سوزی در گمرک هرات می‌گذرد و در پی این رویداد برای یک هفته روند واردات و صادرات از سوی مسوولان متوقف شده است اما تاکنون بررسی‌ هیئت‌های فرستاده شده از مرکز افغانستان ادامه دارد.

آتش سوزی خونین در گمرک اسلام قلعه؛ مسئول کی‌‍ست؟ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.02.2021
آتش سوزی خونین در گمرک اسلام قلعه؛ مسئول کی‌‍ست؟

در کنار آتش گرفتن موترهای باربری رانندگان در گمرک هرات، موترهای ایرانی نیز در محل حادثه بوده‌اند که حالا تنها از آنها قطعات آهن نیمه سوخته که بر اثر شعله‌های آتش  ذوب شده بجا مانده است.

جواد رحیمی یکی از رانندگان ایرانی که  موتر ترانزیت خود را نزدیک به 3 میلیارد تومان خریده بود و حالا تنها چند تکه آهن از ان به جامانده استدر این خصوص گفت: 6 روز قبل از وقوع آتش سوزی وارد گمرک شده و باید پس از 6 ساعت از این گمرک خارج می‌شد اما به دلیل سهل‌انگاری کارمندان گمرک و روند کند کاری آنها علاوه بر اینکه 6 روز در گمرک مانده است بلکه در حادثه آتش سوزی گمرک موتر خود را از دست داده است.

وی افزود دولت ایران در حال رایزنی برای جبران خسارت است اما رویداد در خاک افغانستان صورت گرفته است و از دولت افغانستان به دلیل سهل انگاری کارمندان گمرک جبران خسارات می‌خواهد.

وی تاکید کرد که علاوه بر موتر او نزدیک به 100 موتر دیگر ایرانی در آتش سوخته است و رانندگان آنها بی سرنوشت هستند.

احمد ازادی پناه راننده دیگر ایرانی نیز گفت که هنگام انفجار موترهای گاز و مواد نفتی آنها اقدام به خروج از گمرک کرده اما از سوی محافظان گمرک اجازه خروج نداشتند و به دلیل وجود گودال‌های ایجاد شده در اطراف پارکینگ حتی نتوانستند تا به نقاط دیگر گمرک فرار کنند.

وی خاطرنشان کرد که موادنفتی و گاز در قانون گمرکات باید سریعا پس از بررسی اسناد و پرداخت مالیات گمرک به شهر انتقال یابند اما این کار صورت نگرفته است.

قابل ذکر است که روز گذشته، سید وحید زاهد قتالی، والی هرات اعلام کرد که در آتش سوزی گمرک مرزی اسلام قلعه حد اوسط 300 سوخته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала