شکست روابط بین روسیه و اتحادیه اروپا

© Sputnik / Vladimir Pesnya /  مراجعه به بانک تصاویر سرگی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه
سرگی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.02.2021
عضو شوید
لاوروف اظهار داشت که روابط بین روسیه و اتحادیه اروپا "تقریباً باقی نمانده است".

به گزارش اسپوتنیک، سرگی لاوروف وزیر خارجه روسیه اظهار داشت که بین مسکو و بروکسل "تقریباً ارتباطات باقی نمانده است" اما روسیه آماده ادامه تفاهم می باشد.

وی طی کنفرانس مطبوعاتی با پیکا هااویستو همتای فنلاندی خود گفت: "هر کسی که کم و بیش به اوضاع اروپا علاقه مند باشد، می داند که سالهاست این گسستگی ادامه دارد و روابط به طور مداوم توسط اتحادیه اروپا قطع شده است."

سرگی لاوروف وزیر خارجه روسیه  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.02.2021
قطع روابط روسیه با اتحادیه اروپا

به گفته وی ، "نقطه عطف" سال 2014 بود، که در اوکراین کودتا رخ داد.

لاوروف افزود:" اتحادیه اروپا به طور عموم، در رابطه با توافقنامه ای که در آستانه کودتا بین دولت و مخالفین منعقد شد ، ناتوانایی خود را نشان داد و آلمان، فرانسه و پولند امضای خود را بر اساس آن قرار دادند".

لاوروف خاطرنشان کرد که "مخالفین در مورد این امضاها و نظریات اتحادیه اروپا هیچ ارزش ندادند" و پس از آن بود که "تحقیر واقعی اتحادیه اروپا اتفاق افتاد".

وزیر خارجه روسیه گفت: "در سالهای طولانی، ارتباطات بین وزیر خارجه روسیه و نمایندگان عالی اتحادیه اروپا - ژوزپ بورل و سلف وی فدریکا موگرینی - عمدتا به بررسی عمومی روابط با اتحادیه اروپا اختصاص داده نشده است (زیرا تقریباً هیچ رابطه ای باقی نمانده است) ، اما به گفتگوهای موقعیتی مانند  در مورد سوریه، برنامه هستوی ایران ادامه دارد"، -

وی تأکید کرد که روسیه در روابط با اکثر کشورهای اروپایی به صورت جداگانه مشکلی ندارد.

پیش از این، وزارت خارجه روسیه گفته بود، اگر این اقدام به ابتکار خود اتحادیه اروپا صورت گیرد، مسکو آماده قطع روابط با اتحادیه اروپا است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала