پیامد های ناگوار ذوب شدن یخچال ها برای سیاره زمین

© Sputnik / Vera Kostamoپیامد های ناگوار ذوب شدن یخچال ها برای سیاره زمین
پیامد های ناگوار ذوب شدن یخچال ها برای سیاره زمین - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.02.2021
عضو شوید
تیمی از دانشمندان در پی یک تحقیق اثرات گرم شدن زمین و ذوب شدن یخچال های طبیعی را برای سیاره ما فاجعه بار دانستند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از Phys.org یک تیم بین المللی از محققان به سرپرستی دانشمندان دانشگاه کپنهاگن به این نتیجه رسیده اند که ذوب شدن یخچال های طبیعی باعث می شود کربن بیشتری از آنچه که قبلا تصور می شد، در جو زمین آزاد شود.

نتایج این تحقیف در مجله علمی Nature منتشر شده است.

این امر می تواند منجر به تغییرات فاجعه بار اقلیمی و گرم شدن برگشت ناپذیر سیاره زمین، و باطل نمودن هر گونه تلاش برای نگه داشتن افزایش دمای جهانی زیر مقادیر بحرانی خواهد شد.

یخ‌های قطب شمال کاهش یافته - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.09.2020
یخ‌های قطب شمال کاهش یافته

مشخص شده است که  که میکروارگانیسم ها نقشی اساسی در ترشح دی اکسید کربن در هنگام ذوب شدن یخچال ها دارند. آنها بقایای گیاهی و سایر مواد ارگانیک را به متان، اسید نیتریک و دی اکسید کربن تجزیه می کنند. با این حال ، قبلا تصور می شد که آهن قادر است کربن را متصل کند و حتا هنگام ذوب شدن یخچال ها مانع از آزاد شدن آن شود.

 در مطالعه جدید ، متخصصان دریافتند که باکتری ها در روند زندگی از آهن استفاده می کنند و پیوندهای نگهدارنده کربن را که به شکل دی اکسید کربن ساطع می شود ، از بین می برند.

اگرچه محققان فقط این روند را در خندق های پارک ملی "ابسیکو" در شمال سویدن بررسی کردند، اما نتایج این مطالعه را با داده های سایر مناطق نیمکره شمالی مقایسه کردند. انتظار می رود انتشار بیش از حد دی اکسید کربن در سایر مناطق یخچالی در سراسر جهان رخ دهد. دانشمندان می گویند منبع جدید گازهای گلخانه ای باید در مدل های آب و هوایی گنجانده شود.

تاکنون، کارشناسان مطمئن نیستند که با استفاده از مکانیزمی که اخیراً کشف شده ، چه مقدار کربن اضافی می تواند آزاد شود. جهت ارزیابی تهدید این روند برای آب و هوایی پایدار، تحقیقات بیشتری لازم است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала