آزمایش های ترکیبی اسپوتنیک وی و استرازنکا در آذربایجان 

© Sputnik / Alexei Danichev /  مراجعه به بانک تصاویر آزمایش های ترکیبی اسپوتنیک وی و استرازنکا در آذربایجان 
آزمایش های ترکیبی اسپوتنیک وی و استرازنکا در آذربایجان  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.02.2021
عضو شوید
آزمایش های ترکیبی واکسن های ترکیبی اسپوتنیک وی و استرازنکا در ماه فیبروری در آذربایجان آغاز می شود. 
بلومبرگ: ساخت واکسن «اسپوتنیک وی» بزرگترین پیشرفت علمی روسیه از زمان شوروی است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.02.2021
بلومبرگ: ساخت واکسن «اسپوتنیک وی» بزرگترین پیشرفت علمی روسیه از زمان شوروی است

به گزارش اسپوتنیک، صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه گفت، که جمهوری آذربایجان مجوز انجام آزمایش ترکیبی واکسنهای ضد کووید-19 اسپوتنیک وی روسی و استرازنکای انگلیسی را صادر کرده و قرار است این آزمایش ها در پایان فیبروری آغاز شوند. 

صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه افزوده است، که برنامه پژوهشی درباره این واکسن ها به مدت شش ماه است، که ادامه دارد. 

صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه نوشته است: "مجوز آزمایش های ترکیبی واکسن های اسپوتنیک وی تولید شده از سوی مرکز گامالیه روسیه و استرازنکا تولید شده از سوی شرکت استرازنکا و دانشگاه آکسفورد به تاریخ 8 فیبروری از سوی وزارت بهداشت جمهوری آذربایجان صادر شده و آزمایش های بالینی پیش از پایان ماه فیبروری آغاز خواهد شد". 

مرکز گامالیه، استرازنکا و R-Pharm در 21 دسامبر تفاهم نامه همکاری امضا کردند. این سند همکاری در تهیه و اجرای یک برنامه پژوهشی بالینی برای ارزیابی بکار گیری ترکیبی از یکی از اجزای واکسن Sputnik V و یکی از اجزای واکسن AZD1222 که توسط AstraZeneca با همکاری دانشگاه آکسفورد تهیه شده است، پیش بینی شده است. این نخستین پژوهش درباره ترکیبی از واکسن ها در جهان است.

صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه همچنان گفته است: "این مطالعات برای ارزیابی ایمنی و بکار گیری ترکیبی از واکسن Sputnik V و واکسنی است که توسط AstraZeneca با همکاری دانشگاه آکسفورد تولید شده است. این تحقیق در چندین کشور شش ماه طول می کشد و برنامه ریزی شده است 100 داوطلب را در هر یک از مطالعات برنامه شرکت دهید".

 کیریل دیمیتریف  مدیر عامل صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه گفت، که برای شکست ویروس کرونا لازم است، که نیروهای خود را متحد کنیم و از پیشرفته ترین راه حل ها کار بگیریم.

او افزوده است: "لنست یک نشریه در مجله پزشکی برجسته بررسی شده نشان می دهد، که Sputnik V دارای کارایی 91.6٪ است و یکی از تنها سه واکسن در جهان با بیش از 90٪ کارایی است. ما آماده همکاری با سایر تولیدکنندگان برای افزایش شمار داروهای مقرون به صرفه و موثر هستیم". 

همچنان الکسی رپیک رئیس هیات مدیره ار فارم گفته است، که این نخستین سال نیست، که به طور فعال در جمهوری آذربایجان کار می کنیم، در سال 2019 ما یک مرکز تولید مدرن را در اینجا گشایش کردیم و در سال 2020 ما دو دارو از آن میان Artlegia و Coronavir را از مجموعه محصولات باستانی خود ثبت کردیم این مطالعه آزمایشی برای توسعه یک رویکرد جدید برای پیشگیری از COVID-19 بسیار مهم است و به مراکز علمی و بالینی پیشرو آذربایجان اجازه می دهد سهم مهمی در این مسیر داشته باشند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала