دستگیری سرکرده شاخه القاعده در یمن 

© Flickr / Emerson Begollyدستگیری سرکرده شاخه القاعده در یمن 
دستگیری سرکرده شاخه القاعده در یمن  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.02.2021
عضو شوید
سازمان ملل در گزارشی از دستگیری سرکرده شاخه سازمان تروریستی القاعده در یمن خبر داد.

یک سرکرده بلندپایه القاعده در یمن کشته شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.08.2018
یک سرکرده بلندپایه القاعده در یمن کشته شد
به گزارش اسپوتنیک، سازمان ملل متحد امروز (جمعه) از دستگیری سرکرده شاخه سازمان تروریستی القاعده در یمن و همچنین کشته شدن معاون وی خبر داد.

سازمان ملل در گزارشی نوشته است، که خالد باطرفی سرکرده تروریست‌های القاعده در یمن، طی عملیاتی در ماه اکتبر در شهر «الغیضه» واقع در ولایت «المهره» دستگیر شده است.

در این گزارش آمده است، که سعد عاطف العولقی معاون او نیز در جریان همان عملیات ماه اکتبر در ولایت المهره کشته شده است.

در گزارش سازمان ملل ذکر شده است، که باطرفی، ملقب به ابو مقداد الکندی از آن زمان، چندین ماه است که در بازداشت به سر می‌برد.

خالد باطرفی در اوایل سال 2020 و پس از کشته شدن «قاسم الریمی» سرکرده پیشین القاعده در یمن طی یک عملیات هوایی، به رهبری این گروه تروریستی انتخاب شد. وی که از یک خانواده یمنی است، در ریاض پایتخت عربستان سعودی متولد شده و پیش از وقوع حادثه یازدهم سپتامبر، در پایگاه القاعده در افغانستان آموزش دیده بود. باطرفی سپس به شاخه این سازمان تروریستی در یمن پیوست و طبق گزارش سازمان ملل، به عملیات‌های تروریستی آنها در کشورهای خارجی کمک کرده بود.

کشورهای ائتلاف سعودی متجاوز به یمن، از زمان حمله به این کشور تاکنون، افزون بر پشتیبانی از القاعده و داعش با پول، سلاح، پشتیبانی لجستیک، مراقبت‌های پزشکی و تسهیل در حرکت  آن، پوشش هوایی نیز برای فعالیت‌های تروریستی آنها فراهم کردند.

یادآوری می کنیم، که در پاییز 2018 ، وزارت امور خارجه ایالات متحده از افزایش پاداش 5 میلیون دالری به 10 میلیون دالر پاداش اطلاعاتی كه به تصرف باطرفی كمك می كند، خبر داد.

سازمان القاعد در شبه جزیر عربستان در سال 2009 تشکیل شد و عمدتا در یمن فعالیت می کند، تا سپتامبر 2011 این گروه به رهبری واعظ انور العولاکی اداره می شد که به گفته منابع مختلف یا در نبرد با نیروهای دولتی کشته شد یا در نتیجه حمله آمریکایی ها از بین رفت. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала