پایان ضرب‌الاجل؛ علی‌زایی از برگزاری اعتراضات گسترده خبر داد

© Photo / Facebook account of Shorayewalayati Heratپایان ضرب‌الاجل؛ علی‌زایی از برگزاری اعتراضات گسترده خبر داد
پایان ضرب‌الاجل؛ علی‌زایی از برگزاری اعتراضات گسترده خبر داد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.02.2021
عضو شوید
رئیس شورای ولایتی هرات می گوید که حکومت به این ضرب‌الاجل توجه نکرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه اطلاعات روز، همزمان با پایان ضرب‌الاجل برای برکناری سلطان داوود، فرمانده پولیس هرات، کامران علی‌زایی، رییس شورای ولایتی این ولایت می‌گوید که حکومت به این ضرب‌الاجل توجه نکرده و فردا با صدها معترض و یک‌هزار نفر مسلح به فرماندهی پولیس می‌روند.

او گفت: "فردا ساعت10 صبح با صدها معترض و یک هزار نفر مسلح برای برکناری فرمانده پولیس هرات به سمت فرمانده‌هی پولیس خواهیم رفت".

او افزود درصورتی که فرمانده پولیس هرات عکس‌العملی از خود در برابر معترضان انجام دهد، آنان در مقابل او مقاومت می‌کنند.

حادثه ترافیکی در شاهراه هرات-کندهار - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.01.2021
حادثه ترافیکی در شاهراه هرات-کندهار

در همین حال اتاق اصناف پیشه‌وران زون غرب با نشر اطلاعیه‌ای از اصناف، پیشه‌وران و دکانداران بازار شهر هرات خواسته است که دکان‌ها، مارکیت‌ها و سراهای تجارتی‌شان را باز نکنند.

در این اطلاعیه همچنان از آنان خواسته شده است که در این اعتراض شرکت کنند.

با این حال، اما شماری از فعالان مدنی، تاجران، بزرگان قومی و مجاهدین به پاس خدمات و حمایت از نیروهای امنیتی امروز همایشی را در شهر هرات برگزار کردند.

عبدالرحمن مولوی‌زاده، عضو شورای شهر هرات و از اعضای برگزاری این همایش می افزاید: "هر کسی که بخواهد علیه نیروهای امنیتی و اتحاد مردم زورگیری کند با او مبارزه خواهد شد".

این همه درحالی است که براساس یک گزارش هیأت اعزامی مجلس نمایندگان به ولایت هرات، فرمانده پولیس هرات به فساد آلوده است و هیچ نوع توانایی و درایت اداره‌ی امنیت هرات را ندارد.

عبدالستار حسینی، رییس هیأت اعزامی مجلس نمایندگان در نشست عمومی امروز این مجلس اعلام کرد که فرمانده پولیس هرات هفته‌وار به‌صورت مجموعی نزدیک به 40 لک افغانی از دروازه‌ی میرداوود، گمرک اسلام‌قلعه، شاه‌راه و مسجد شیله سفید پول دریافت می‌کند. به گفته‌ی او، فرمانده پولیس هرات برخی از حوزه‌های امنیتی شهر هرات را در بدل پول می‌فروخته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала