واکسین اسپوتنیک وی صد درصد مؤثر است

© Sputnik / Ilya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر واکسین اسپوتنیک وی صد درصد مؤثر است
واکسین اسپوتنیک وی صد درصد مؤثر است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.02.2021
عضو شوید
آزمایشات کلینیکی واکسین اسپوتنیک وی در ونزوئلا نشان داد که 100% مؤثر است.

به گزارش اسپوتنیک، نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا در این خصوص اطلاع داد.
وی در مصاحبه ای با خبرنگار برنو آلتمانو گفت: "ما واکیسن روسی (Sputnik V) را آزمایش کردیم. این واکسین 100 درصد مؤثر می باشد."
پیشتر ونزوئلا واکیسن اسپوتنیک وی را ثبت کرده بود.

Производство вацины Спутник V в Институте эпидемиологии и микробиологии имени Н. Ф. Гамалеи - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.02.2021
فرانسه شرایط خود را برای تولید مشترک واکسن Sputnik V پیشکش کرد

ونزوئلا قراردادی با روسیه برای واکسیناسیون ده میلیون نفر با واکیسن " اسپوتنیک وی" امضاء کرده بود و به نظر می رسد که اولین محموله شامل 10 میلیون دوز در آینده ای نزدیک برای آغاز فوری واکسیناسیون گسترده دریافت کند.
واکسین " اسپوتنیک وی" در روسیه، بلاروس، آرجنتاین، امارات متحده عربی، هنگری، صربستان، بولیویا، الجزایر، فلسطین، ونزوئلا، پاراگوئه، ترکمنستان، ایران و ارمنستان ثبت شده است. روند ثبت واکسین در اتحادیه اروپا و سازمان جهانی صحت نیز آغاز شده است.

اسپوتنیک وی  (Sputnik V)   نخستین واکسینی است که در تابستان گذشته در روسیه تائید و برای استفاده گسترده به بازار ارائه شد. این اقدام روسیه با انتقادهایی در سطح بین‌المللی مواجه شد

واکسین اسپوتنیک وی نخستین واکسین کرونا در روسیه را مرکز گمالیا وابسته به وزارت بهداشت روسیه با همکاری وزارت دفاع روسیه می سازد و تاکنون دو میلیون دوز از این واکسن تولید شده است.  

واکسین دوم روسی کرونا «اپی واک کرونا» نام گرفته و شرکت سازنده آن می گوید که براساس عوامل مصنوعی پپتیدی ساخته شده است و می تواند در بدن مصونیت در برابر ویروس COVID-19 ایجاد کند. آزمایشات کلینیکی های کلینیکی این واکسین از امسال آغاز شده بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала