ایران: مذاکرات با طالبان در هماهنگی با دولت افغانستان انجام شد

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران
سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.02.2021
عضو شوید
سخنگوی وزارت خارجه ایران می گوید که تمام مذاکرات با طالبان با هماهنگی دولت افغانستان صورت گرفته است.

به گزارش اسپوتنیک، سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت خارجه ایران طی یک نشست خبری، تاکید کرد، تمام مذاکرات با طالبان در هماهنگی با دولت افغانستان انجام شده است.

سخنگوی وزارت خارجه ایران، سفر منطقه‌ای هفته گذشته محمدجواد ظریف به باکو، مسکو، ایروان، تفلیس، استانبول و نخجوان را یکی از مهمترین و موفق‌ترین سفرهای منطقه‌ای دوران وزارت خارجه وی دانست.

وزارت خارجه افغانستان از سفر هیأت طالبان به ایران آگاهی داشت - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.01.2021
وزارت خارجه افغانستان از سفر هیأت طالبان به ایران آگاهی داشت

خطیب زاده  به برخی سفرها به تهران و از جلمه سفر هیأت سیاسی طالبان اشاره و در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه ظریف گفته این گروه تروریستی بوده و دلیل اینکه با این گروه گفت‌وگو شده است؟ گفت: "طالبان بخشی از واقعیت افغانستان است و دفتر سیاسی طالبان در دوحه و پاکستان و برخی جاهای دیگر به صورت رسمی فعالیت دارد. در مذاکرات مستقیم با حاکمیت و دولت مستقر افغانستان هستند. این سفر به اطلاع دولت افغانستان رسیده است."

 جزییات حضور هیات سیاسی طالبان در ایران - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.01.2021
جزییات حضور هیات سیاسی طالبان در ایران

وی افزود: "درباره ماهیت و فعالیت‌های این گروه صحبت‌هایی است و ما شهدای خود در مزار شریف را فراموش نکردیم و این سفر هم در راستای گفت‌وگوهای جاری بین دولت افغانستان و این گروه صورت گرفت. همواره اعلام کرده‌ایم از گفت‌وگوهای بین الافغانی و فراگیر افغانستان حمایت می‌کنیم و طالبان هم بخشی از این گروه‌ها هستند و طبیعی است به صورت کاملا اعلام شده از قبل این سفر انجام شد."

 سخنگوی وزارت خارجه ایران گفت، دولت ایران با جمهوری اسلامی افغانستان نه تنها رابطه بسیار نزدیکی دارد بلکه شاید یکی از دو کشوری باشیم که برخلاف بسیاری از کشورها، همواره از دستاوردهای ملت و دولت افغانستان حمایت کرده ایم.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала