ایتالیا از تلاش‌های صلح در افغانستان پشتیبانی می‌کند

© facebook Dr. Abdullah Abdullahایتالیا از تلاش‌های صلح در افغانستان پشتیبانی می‌کند
ایتالیا از تلاش‌های صلح در افغانستان پشتیبانی می‌کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رییس شورای عالی مصالحه ای ملی افغانستان امروز با وزیر دفاع ایتالیا و هیات همراه شان دیدار کرد. 

 

به گزارش اسپوتنیک، دفتر رسانه ای شورای عالی مصالحه ای ملی افغانستان نوشت: دکتور عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه‌ ای ملی افغانستان، پس از ظهر امروز (سه‌شنبه، ۷ دلو ۱۳۹۹) با لورنزو گرینی وزیر دفاع ایتالیا و هیأت همراه ایشان در قصر سپیدار ملاقات کرد.
در ادامه این خبرنامه آمده است، که رییس شورای عالی مصالحه‌ ای ملی تشریف‌آوری وزیر دفاع ایتالیا و هيأت همراه ایشان را به افغانستان خیر مقدم گفت و از کمک‌های این کشور برای افغانستان و حمایت از تلاش‌های صلح تشکر و قدردانی کرد.
در این خبرنامه همچنین آمده است، که دکتور عبدالله عبدالله روابط میان دو کشور را تاریخی و استوار بر ارزش‌های مشترک خواند و از حضور ایتالیا در کنار مردم افغانستان در بیست‌سال گذشته سپاس‌گزاری کرد. رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی افغانستان در ادامه در باره‌ی تلاش‌های صلح، آغاز دور دوم مذاکرات و اهمیت حمایت منطقه‌ای و بین‌المللی از تلاش‌های صلح صحبت نمود.
سپیدار نوشته است، که دکتور عبدالله عبدالله با تأکید بر اراده‌ی قاطع حکومت و مردم افغانستان در امر دست‌یافتن به صلح عادلانه، پایدار و فراگیر، افزایش خشونت‌‌ها و قتل‌های هدفمند را محکوم و آن‌ها را خلاف روحیه‌ی صلح و آشتی خواند. رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی همچنان در صحبت‌های خود برحفظ ارزش‌های دموکراتیک و دستاوردهای سالیان اخیر در مذاکرات صلح تأکید نمود.
در این دیدار لورنزو گرینی با تشکر از پذیرایی گرم رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی گفت: به افغانستان آمده‌ام تا تعهد ایتالیا را برای ادامه‌ی حضور در افغانستان و حمایت از تلاش‌های صلح ابزار نمایم. او نیز روابط میان دو کشور را دیرینه و تاریخی خواند.
 گرینی در ادامه‌ی صحبت‌های خود افزود که کشورش خشونت‌ها و قتل‌های هدفمند در افغانستان را محکوم می‌کند و بر حفظ‌ دستاوردهای سالیان اخیر تأکید می‌نماید. وزیر دفاع ایتالیا در بخش دیگر از صحبت‌های خود گفت، که کشورش خواهان یک افغانستان مستقل، دموکراتیک و متحد می‌باشد.
وزیر دفاع ایتالیا همچنان افزود، که کشورش از تلاش‌های صلح در افغانستان حمایت می‌کند.

او افزود: برای دست‌یافتن به صلح و پیش‌رفت در مذاکرات، باید موانع جدی فرا راه صلح برطرف شوند.

یادآوری می کنیم، که امروز وزیر دفاع ایتالیا با اشرف غنی نیز دیدار کرده بود. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала