سفیر هند در مسکو واکسین شد

© Sputnik / Marina Al-Sha'lanاولین واکسن روسی علیه ویروس کرونا به نام اسپوتنیک وی
اولین واکسن روسی علیه ویروس کرونا به نام اسپوتنیک وی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سفارت هند در مسکو خبر داده است که سفیر این کشور در روسیه واکسین "اسپوتنیک وی" شد.

به گزارش اسپوتنیک، دیپلومات هندی گفت: «با کمال میل می خواهم بگویم که من در هفته گذشته واکسین اول "اسپوتنیک وی" را گرفتم. خود را خوب حس می کنم و هیچ نوع عکس العمل منفی را تاکنون در وجودم حس نکرده ام. اکثر همکاران سفارت ما نیز واکسین شده اند و تعداد هم آمادگی واکسیناسیون "اسپوتنیک وی" را دارند".

اندرس مانوئل لپس وبرادور رئیس جمهور مکسیکو  - اسپوتنیک افغانستان
تمایل جدی مکسیکو به خریداری واکسین "اسپوتنیک وی"

قبلاً Dr. Reddy's  مدیر اداره کمپنی دواسازی بین المللی جی .ی پرساد حین برنامه مستقیم راشاتودی گفت که فعلاً واکسین "اسپوتنیک وی" در هند مرحله آزمایش خود را سپری می نماید.

 قابل ذکر است که صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه و شرکت دارویی Dr. Reddy هند در ماه سپتامبر توافق کردند، که برای انجام آزمایشات بالینی Sputnik V در هند شریک شوند. به عنوان بخشی از توافق ها، صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه همچنین به ارسال 100 میلیون دوز ازواکسین پس از دریافت تأیید نظارتی هند متعهد شد.

یادآوری می کنیم، که تاکنون سه واکسین ضد ویروس کرونا در هند تحت آزمایش قرار گرفته اند - بهارات Biotech و Zydus Cadila مرحله دوم آزمایشات واکسین Covaxin و ZycovD خود را انجام می دهند. موسسه سرم هند در حال انجام مرحله دوم آزمایشات واکسین کرونا ویروس ChAdOx1 ساخته دانشگاه آکسفورد در 17 مرکز پزشکی است و برای سومین مرحله آماده می شود. پیش بینی می شود 1.6 هزار نفر در آن شرکت کنند. موسسه سرم هند با پنج شرکت داروسازی بین المللی برای تولید واکسین ضد کووید-19 از آن میان AstraZeneca و Novavax همکاری می کند. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала