تحریم پوشش خبری سفر غنی به هرات از سوی خبرنگاران

© Photo / Facebook account of ARGتحریم پوشش خبری سفر غنی به هرات از سوی خبرنگاران
تحریم پوشش خبری سفر غنی به هرات از سوی خبرنگاران - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
خبرنگاران در ولایت هرات، می‌گویند که از خبرنگاران براى پوشش خبری رئیس جمهور هیچ دعوتی صورت نگرفته است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از پژواک، خبرنگاران در ولایت هرات، محمد اشرف غنی رییس جمهور افغانستان و تیم همراهش را به محدودسازی خبرنگاران در دسترسی به اطلاعات متهم کرده و در نشست خبری معاون سخنگوی آقای غنی اشتراک نکردند.
خبرنگاران و مسئولان نهادهای حامی رسانه ها در هرات می گویند که از سفر رئیس جمهور به این ولایت آنها آگاهی نداشته و از خبرنگاران براى پوشش خبری رئیس جمهور دعوت نشده است.

غنی در دیدار با زنان هراتی: بدون جمهوریت زندگی ارزش ندارد - اسپوتنیک افغانستان
غنی در دیدار با زنان هراتی: بدون جمهوریت زندگی ارزش ندارد

پس از آنکه خبرنگاران دعوت نشدند، اداره محلی هرات، از رسانه‌ها خواست تا که به نشست دواخان مینه پال معاون سخنگوی رئيس جمهور شرکت کنند، اما آنها شرکت در این نشست را بی حرمتی و بی ارزشی برای خبرنگاران دانستند و و پوشش خبرى سفر رئیس جمهور را تحریم کردند.
در همین حال عبدالله سلجوقی یکی از این خبرنگاران معترض گفت: "متاسفانه ما روز به روز شاهد محدودیت های بیشتر بر دسترسی به اطلاعات در کشور استیم و بدتر از آن نحوه رفتار رییس جمهور و اطرافیانش با خبرنگاران است که امروز هم شاهد برخورد غیراصولی تیم رییس جمهور با خبرنگاران بودیم که هیچ سهمی برای دسترسی به اطلاعات به آنها داده نشد."
آنها افزوده اند که رئیس جمهور با تمام اقشار دیدار کرده اما آنها در اجندای سفر آقای غنی هیچ جایی نداشته اند.
از سویی هم نهادهای حامی رسانه ها در هرات انتقاد کرده گفت: در حالیکه حکومت همواره شعار داده است که از آزادی بیان و فعالیت رسانه ها حمایت میکند؛ اما در عمل هیچ کاری نمیکند.
همایون نظری مسئول کمیتۀ مصئونیت خبرنگاران در هرات نیز گفته است که کسانی را در آجندا گرفتند که چالش ها و مشکلات مردم و جامعه هرات را پنهان‌میکنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала